• برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
3
بهمرام بهرامی رشید:

🐞قصه یک سوسک بانو

  • کد خبر : 21583
  • 05 بهمن 1402 - 9:13
🐞قصه یک سوسک بانو
این کفشدوزک مهمون امروز اداره روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز بود،اسمش کفشدوزکه اما نه کفش میدوزه نه کفش می پوشه! انقدر که خوشگلن خارجی ها بهش میگن سوسک بانو، مطمئنم اگر زشت بود اسمشو میزاشتن آقا سوسکه، مثل آقا گرگه و آهو خانم! وآلله! بی راه نمیگم که ..

این سوسک بانو یه اسم علمی داره که در تمام دنیا به اون اسم میشناسنش(Harmonia axyridis)، غذاشم انواع شته هاست که مثل ساندویج هر روز اگه چند تاشونو نخوره اون روز شب نمیشه! واسه همین آدما میبرن میندازنشون به جون شته هایی که به درختاشون حمله کردن!
سوسک بانوی ما عین مرد هزار چهره چندین نوع شکل و رنگ و اسم داره از جمله کفشدوزک هارلکین، کفشدوزک ژاپنی و کفشدوزک کدو تنبل و … نسبت به این که کجای دنیا زندگی کنه اسمای مختلف داره، خودش بومی آسیای شرقیه اما با آدما به آمریکای شمالی و اروپا برای کنترل شته ها و … منتقل شده و حالا در همه این مناطق زندگی می کنه.این کفشدوزک  در حال حاضر همه جا پیدا میشه حتی در آفریقا و سراسر آمریکای جنوبی. مردم به این کفشدوزک در  آمریکای شمالی سوسک هالووین میگن چون اغلب در ماه اکتبر برای یه خواب عمیق زمستونی به خونه های آدما پناه میارن،همونطور که امروز مهمون اداره روابط عمومی شدن،اما امروز بخت یارشون بود که مسئول اداره روابط عمومی خودش حشره شناس بود و از این مهمون ناخونده که اتفاقا دوست آدماست استقبال کرد و تصویرش رو رسانه ای کرد!

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=21583