• برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5
ارائه آمار سالانه پلیس البرز:

عزم جدی پلیس برای مبارزه با اوباشی گری

  • کد خبر : 3163
  • 28 اسفند 1400 - 2:23
عزم جدی پلیس برای مبارزه با اوباشی گری
فرمانده انتظامی البرز ضمن بیان آمار سالانه پلیس البرز، از دستگیری ۳۹۹ اوباش طی ماه های اخیر دراین استان خبرداد.

سردار عباسعلی محمدیان درجمع خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع اوباش دستگیر شده برای ۱۰۳ نفر پرونده قضائی سنگین، ۱۰۲ نفر راهی زندان، ۱۱۰ نفر با قید وثیقه آزاد و همچنین ۸۴ نفر با اخذ تعهد آزاد و تحت کنترل پلیس هستند.
وی افزود: همچنین طی این مدت ۱۷ قبضه سلاح گرم و بیش از ۲ هزار قطعه سلاح سرد ازجمله چاقو، قمه، تبرو … از آنها کشف شده است.
فرمانده انتظامی استان البرز بیان اینکه طی این مدت نیز 4 باند عرضه کننده سلاح گرم وسرد شناسایی و متلاشی شد، اظهار داشت: همچنین دراین مدت ۲۴۰ صفحه مجازی نیز که اوباش در ان قدرت نمایی و یا اقدام به خرید و فروش سلاح سرد کرده بودند نیز شناسایی و گردانندگان آن نیز دستگیرشدند.
وی دربخش دیگری ازسخنان خود به افزایش ۲۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در سال جاری اشاره کرد و گفت : طی این مدت ۱۲ تن انواع مواد مخدر را کشف شده که از مجموع آن ۲ تن تریاک، یک تن و ۶۰۰ کیلوگرم حشیش ، یک تن هروئین و بقیه مربوط به سایر مواد مخدر است.
فرمانده انتظامی البرز یادآورشد که ۳۲ باند حرفه‌ای و سازمان‌یافته مواد مخدر متلاشی و ۷۹۶ قاچاقچی، ۶ هزار و ۵۹۱ توزیع کننده و هشت هزارو ۷۸۷ نگهدارنده مواد مخدر دستگیر شدند.
وی با اشاره به عزم جدی پلیس برای ساماندهی به معتادان متجاهر استان البرز بیان داشت: درسال جاری پلیس البرز با کمک سایر دستگاه های مرتبط ۲هزارو ۷۰ معتاد متجاهر را از سطح شهر جمع آوری و به مراکز بازپروری معرفی کرده است.
سردار محمدیان دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 68 درصد سرقت های ثبت شده در استان سرقت های خرد هستند، گفت: درسال جاری ۴۴ هزارو ۷۳۲ فقره سرقت در استان البرز کشف شده که ۱۵هزارو ۹۵۹ فقره آن مربوط به سرقت های خودرو و قطعات داخل آن ، ۲هزارو ۷۰۷ فقره سرقت منزل، ۹۴۲ فقره سرقت مغازه ، ۷۷۸ فقره سرقت موتورسیکلت و مابقی سایر سرقت ها بوده است.
این مقام انتظامی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۵ بیلیون و ۴۰۹ میلیارد و ۵۵۹ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در استان البرز توسط پلیس کشف و ۲۱۹ نفر در این زمینه دستگیر شده اند.
سردار محمدیان افزود: طی این مدت یک هزارو ۲۳۲ قاچاقچی دستگیر و ۷۱۶ خودرو شوتی در سطح استان البرز کشف شد.
فرمانده انتظامی البرز بیان داشت: بیشترین فراوانی کالاهای قاچاق کشف شده مربوط به خودرو، دستگاه الکترونیکی یا ماینر ها و لوازم خانگی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش ۱۵ درصدی کشفیات جرائم سایبری استان البرز اشاره کرد و گفت : طی سال جاری ۲ هزارو ۷۱۷ پرونده کلاهبرداری یا جرایم سایبری کشف شده است.
وی در ادامه به نظارت پلیس به اماکن عمومی اشاره کرد و گفت : درسال جاری بیش از ۱۲۴ هزار واحد صنفی بازدید و چهار هزارو ۴۱۵ واحد متخلف پلمب و برای هشت هزارو ۸۲۸ واحد متخلف نیز اخطاریه پلمپ صادر شد.
سردار محمدیان درخصوص کشف مواد محترقه در این مدت گفت: از ابتدای سال تاکنون یک میلیون و ۳۱ هزار و ۳۱۶ عدد مواد محترقه کشف شده است.
فرمانده انتظامی البرز همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه مزاحمت و دیگر موارد مشکوک در زمینه تهیه و توزیع مواد محترقه مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=3163

برچسب ها