• برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1
در نشست خبری شهردار مشکین دشت :

ممنوعیت صدور پروانه برای املاک قولنامه ای، مانعی برای بازسازی بافتهای فرسوده

  • کد خبر : 24237
  • 06 اردیبهشت 1403 - 5:47
ممنوعیت صدور پروانه برای املاک قولنامه ای، مانعی برای بازسازی بافتهای فرسوده
نشست خبری دکتر علی سلگی شهردار مشکین دشت با حضور چندتن از اعضای شورای شهر واصحاب رسانه استان درمحل سالن جلسات شهرداری برگزارشد.دراین نشست شهردار مشکین دشت از حمایت و همراهی شورای شهر در اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و زیرساختی خبرداد و گفت: از طریق جلب مشارکت نخبگان و معتمدین محلات، سال جاری را با تحول در سیمای مناطق کمتر توسعه یافته پشت سرخواهیم گذاشت.

به گزارش کوه سرفراز، دکتر علی سلگی با اشاره به اینکه مشکین دشت در ادوار گذشته یکی از شهرهای مهاجرپذیر منطقه بوده، اظهار داشت: متاسفانه این شهر جمعیت بسیاری را پیش از ایجاد زیرساخت ها و امکانات لازم پذیرا شده است، به همین جهت حجم بافت های فرسوده و مشکلات شهری از تصورات موجود فراتر است، لذا در صددیم تا بر سرعت کارهای عمرانی بیفزاییم و با روح تعامل، لبخند رضایت به چهره شهروندان عزیزمان بنشانیم.

شهردار مشکین دشت تصریح کرد: فقر سرانه ها و امکانات یکی از مشکلات اصلی شهر است که قطعأ با حمایت های امام جمعه و حمایت دولت و فرماندار، درمسیری که آغاز کردیم ،در محلات محروم همچون کریم آباد، حسن آباد و ابراهیم آباد، شاهد اتفاقات بسیار خوبی خواهیم بود.

وی با تاکید بر مشکلات املاک قولنامه ای افزود: امیدواریم معضل ممنوعیت صدور پروانه برای املاک قولنامه ای که مشکلات عدیده ای را به لحاظ برنامه ریزی، درآمدی و روند نوسازی بافت های فرسوده ایجاد نموده، از طریق مطالبه گری امام جمعه و سایر مسئولان و متولیان امر و با استفاده از ظرفیت های قانونی و با هدف جلب رضایتمندی مردم با فوریت مرتفع شود؛ چرا که تداوم این ممنوعیت نارضایتی شهروندان و تشدید حاشیه نشینی را به همراه دارد.

دکتر سلگی درپاسخ به خبرنگاران گفت: هدایت آبهای سطحی هزینه و اعتبار ملی بالایی را می‌طلبد،با توجه به موقعیت مشکین دشت ابهای سطحی به ۳نقطه می‌رسد که تلاش می‌کنیم به سمت آبیاری هدایت شوند.

این مسئول یادآور شد: در راستای ارتقاء فرهنگی در آموزش مردم و پرسنل شهرداری اقدام شد، همچنین دونقطه در شهر درکنار پارک فدک برای تعاملات و تجمعات در نظر گرفته شده است. همچنین پارک کودک و سرای بانوان که مجموعه ای مخصوص بانوان باامکانات ورزشی و فرهنگی درحال احداث است و در سال جاری چندین پروژه به همت شورا وشهرداری افتتاح خواهدشد.

دکتر سلگی با اشاره به اینکه درماههای پایانی پیگیر مصوب شدن طرح جامع هستیم گفت: در جهت مرتفع شدن مشکلات مردم در تلاشیم که مسائل طرح تفضیلی تکرار نشود. ازاینرو بودجه امسال را ۴۸۰ میلیارد تعریف کردیم و دربحث درامد پایدار و جذب سرمایه گذار اقدام کردیم تا بتوانیم در سال آینده متمایز ازهرسال خدمات بهتری به شهروندان داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=24237