
رئیس اداره حفاظت محیطزیست شهرستان ساوجبلاغ: ترویج فرهنگ نذر سبز در هیئتهای مذهبی شهرستان
رئیس اداره حفاظت محیطزیست شهرستان ساوجبلاغ از اجرای پویش ملی محرم سبز و نذر سبز در ایام ماه محرم با هدف ترویج فرهنگ حفاظت از محیطزیست و کاهش مصرف پلاستیکهای یکبار مصرف در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد
به گزارش کوه سرفراز و به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیطزیست استان البرز،محمد کلاته با اعلام این خبر گفت:با توجه به اهمیت مدیریت پسماندها و حفظ محیط زیست در ایام ماه محرم و در راستای اجرای پویش ملی #محرم _ سبز با هدف کاهش مصرف ظروف یکبار مصرف و ترویج سبک زندگی سبز معاون و کارشناسان اداره با حضور در موکب و چایخانه معز المومنین این پویش را برای عزاداران حسینی تبیین کردند.
مهندس تونی معاون اداره محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ در این موکب ضمن تشریح پویش محرم سبز و نذر سبز برای عزاداران حسینی از مسئولین و اعضای هیئت معز المومنین که با برپایی این چایخانه ی سبز و مدیریت صحیح پسماندها و عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف در تحقق اهداف پویش «محرم سبز» مشارکت فعال دارند تشکر و قدردانی کرد.
وی در ادامه با اشاره به آثار مخرب پسماندهای پلاستیکی و افزایش استفاده از ظروف یکبار مصرف در این ماه عزیز گفت:حفظ پاکیزگی محیط و کاهش حجم پسماندهای غیرقابل بازیافت، مسئولیت مشترک همه شهروندان است و برای پیوند فرهنگ عاشورا و ارزش های دینی با مسئولیتهای اجتماعی میتوانیم در مسیر عزاداری سرور و سالار شهیدان با نذر سبز مانند اهدای ظروف دائمی به موکب ها ،مساجد و هیئت ها، استقرار مخازن تفکیک پسماند،پاکسازی مسیر دسته های عزاداری ،توصیه و اشائه معروفات محیط زیستی گامی مؤثر در اجرای پویش محرم سبز برداریم.
وی ادامه داد: در حاشیه این برنامه،کیسه های پارچه ای میان شهروندان توزیع شد و از عزاداران درخواست شد با استفاده از این کیسه ها در خرید های روزانه و همچنین استفاده از ظروف چندبار مصرف و پرهیز از رهاسازی زباله در طبیعت و معابر، در تحقق اهداف پویش «محرم سبز» مشارکت کنند.
