مدیر تحقیق و توسعه موسسه رازی:
تشکیل کارگروه تخصصی تولید واکسن‌های آبزیان در موسسه رازی

مدیر تحقیق و توسعه موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از تشکیل کارگروه تخصصی تولید واکسن‌های آبزیان با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و تخصصی موسسه در توسعه فناوری، بومی‌سازی و تولید واکسن‌های مورد نیاز صنعت آبزی‌پروری کشور خبر داد.

به گزارش کوه سرفراز و به نقل از روابط عمومی؛ سیدرضا بنی‌هاشمی با اشاره به سیاست‌های کلان مؤسسه در توسعه فناوری و تقویت تولید داخلی واکسن‌های راهبردی، از تشکیل «کارگروه تخصصی تولید واکسن‌های آبزیان» خبر داد.
وی اظهار کرد: این کارگروه با هدف بهره‌گیری از توان علمی و تخصصی پژوهشگران و متخصصان مؤسسه رازی و با رویکرد توسعه دانش فنی، بومی‌سازی و تولید واکسن‌های استاندارد آبزیان تشکیل شده است.
مدیر تحقیق و توسعه موسسه رازی افزود: در این کارگروه، جمعی از اعضای هیئت علمی، پژوهشگران و کارشناسان متخصص در حوزه‌های دامپزشکی، ویروس‌شناسی، میکروبیولوژی، باکتری‌شناسی، بیوتکنولوژی، داروسازی، ژنتیک، شیلات، ایمونولوژی، پاتولوژی و نانوفناوری پزشکی حضور دارند تا با هم‌افزایی علمی، زمینه توسعه واکسن‌های مورد نیاز صنعت آبزی‌پروری کشور را فراهم کنند.
وی تأکید کرد: این کارگروه با مشارکت متخصصان داخلی مؤسسه فعالیت خود را آغاز کرده و در صورت نیاز، از ظرفیت سایر صاحب‌نظران این حوزه نیز بهره خواهد گرفت تا روند طراحی، تحقیق، توسعه و تولید واکسن‌های آبزیان با سرعت و کیفیت بیشتری دنبال شود.
بنی هاشمی ابراز امیدواری کرد که تشکیل این کارگروه، گامی مؤثر در ارتقای توان ملی برای تولید واکسن‌های آبزیان، حمایت از صنعت شیلات و افزایش امنیت زیستی کشور باشد.

دکمه بازگشت به بالا