تهدید ایران توسط وزیر خزانه‌داری آمریکا

گروه سیاسی: وزیر خزانه‌داری آمریکا با تأکید بر موقتی بودن معافیت‌های اخیر فروش نفت ایران،اعلام کرد واشنگتن در صورت‌عدم پیشرفت مذاکرات یا تغییر شرایط، این امتیاز را لغو خواهد کرد.اسکات بسنت، وزیر خزانه‌داری آمریکا در گفت‌وگویی درباره تصمیم اخیر دولت آمریکا برای اعطای معافیت محدود به صادرات نفت ایران گفت: این اقدام به منزله رفع دائمی تحریم‌ها نیست و هر زمان که لازم باشد، می‌تواند لغو شود. 

به گزارش فرارو به نقل از فاکس‌نیوز، وی با اشاره به صادرات نفت ایران در سال‌های گذشته گفت: «ایرانی‌ها همیشه نفت خود را فروخته‌اند و بخش عمده‌ای از این نفت با تخفیف راهی چین شده است.» بسنت در ادامه، معافیت‌های اعطا شده را به «هویجی که می‌توان آن را پس گرفت» تشبیه کرد و افزود این اقدام بخشی از ابزارهای آمریکا برای مدیریت روند مذاکرات با تهران است. 

وزیر خزانه‌داری آمریکا همچنین گفت هدف از این تصمیم، ایجاد فضای لازم برای پیشبرد گفت‌وگوها و دستیابی به توافقی پایدار است و این معافیت‌ها به هیچ وجه به معنای کنار گذاشتن سیاست فشار اقتصادی علیه ایران نیست. 

اظهارات بسنت در حالی مطرح می‌شود که دولت آمریکا اخیراً مجوزی موقت برای برخی معاملات مرتبط با فروش نفت ایران صادر کرده است؛ اقدامی که از سوی برخی تحلیلگران به عنوان نشانه‌ای از انعطاف واشنگتن در جریان مذاکرات تعبیر شده، هرچند مقام‌های آمریکایی تأکید دارند این امتیاز در صورت لزوم قابل بازگشت خواهد بود.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا