
سهمیه آسیایی، دودستی هدیه به پرسپولیس؟
گروه ورزشی: اعلام رسمی عدم حضور در تورنمنت 3جانبه از سوی گلگهریها در کنار عدم آغاز تمرینات چادرملو وضعیتی ویژه را به سود پرسپولیس بهوجود آورده است.
روابط عمومی سازمان لیگ روز گذشته سرانجام سکوت خود را شکست و با وقفهای 2 روزه، مصوبات جلسات هیئت رئیسه را رسماً اعلام کرد؛ آنهم در حالی شرایطیکه یکی از مصوبهها مرتبط با نیمهتمام ماندن لیگ 25 بود. از سوی دیگر، فرمولهای جنجالی برای معرفی سومین نماینده آسیاییِ ایران در فصل جدید و البته افزایش شانس صعود از لیگ یک به لیگ برتر تعریف شد که طی روزهای گذشته، این 2 سناریو جنجال بزرگی را به پا کرده است.
اعضای هیئترئیسه فدراسیون فوتبال به برگزاری تورنمنت 3جانبه برای معرفی نماینده ایران در فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا2 مشروعیت بخشیدند و از سوی دیگر تصمیم بر این شد که که پلیآف صعود/سقوط بین تیم شانزدهم فصل اخیر لیگ برتر و تیم سوم جدول ردهبندی لیگ یک برگزار شود. قرار است پلیآف صعود/سقوط، 31 تیرماه به انجام برسد و فرصت کافی تا برگزاری این رویداد وجود دارد اما پیرامون برگزاری تورنمنت 3جانبه، ضربالاجل کوتاهمدتی تعریف شده و در یک هفته آتی باید 2 مسابقه مهم این تورنمنت به انجام برسند.
فقط پرسپولیس مشتاق حضور در تورنمنت 3جانبه است!
چادرملو و پرسپولیس در قامت تیمهای پنجم و ششم جدول، بازی نخستِ تورنمنت 3جانبه را باید جمعه پنجم تیرماه برگزار کنند و تیم برنده این مسابقه، روز دوشنبه هشتم تیرماه به مصاف گلگهر سیرجان خواهد رفت. اتفاق مهم آنکه از میان 3 تیم شرکتکننده در تورنمنت 3جانبه، فقط پرسپولیسیها در حال گذراندن دورههای آمادهسازیشان هستند و طی 2 هفته گذشته سعی داشتهاند تا خود را به میزان آمادگی مطلوب برسانند و 2 تیم دیگر، فعلاً هیچ جلسه تمرینی را هم حتی برگزار نکردهاند!
تعطیلی تمرینات چادرملو و غیبت خارجیها
سعید اخباری، سرمربی جوان چادرملو اخیراً عنوان کرده بود که تمرینات آمادهسازی تیمش از ابتدای هفته جدید آغاز خواهد شد اما با این وجود، فعلاً خبری از برگزاری تمرینات نیست تا فیروزهایپوشان در حالیکه در 4 ماه گذشته از شرایط مسابقه دور بودهاند، آمادگی لازم برای حضور در دیدار پرسپولیس را نداشته باشند. نکته ویژه آنکه چادرملو با درخشش ستارههای خارجیاش در فصل اخیر توانست شگفتیساز شود اما در برهه فعلی، هیچیک از نفرات خارجی نماینده اردکان وارد ایران نشدهاند تا در فاصله 3 روز تا اولین مسابقه تورنمنت 3جانبه، شرایطی ویژه علیه چادرملو بهوجود آید.
انصراف علنی گلگهریها از حضور در تورنمنت خبرساز
مسئولان باشگاه چادرملو در ابتدا مخالف برگزاری تورنمنت 3جانبه بودند و در ادامه، تغییر موضع دادند اما گلگهریها از همان ابتدا نسبت به برگزاری این رویداد اعتراض داشتند. اتفاق مهم آنکه شب گذشته، سخنگوی باشگاه سیرجانی رسماً اعلام کرد که خبری از حضور سرمهایپوشان در تورنمنت 3جانبه نیست و نهتنها گلگهر تمرینات خود را آغاز نکرده، بلکه این تیم سیرجانی با تصمیم مدیریت و کادرفنی باشگاه، هیچ تصمیمی برای حضور در تورنمنت تعریفشده ندارد؛ چرا که گلگهریها خود را مستحق حضور در آسیا میدانند و دلیلی برای انجام این تورنمنت نمیبینند.
راهی هموار پیشروی پرسپولیس برای آسیاییشدن؟
مدیران باشگاه گلگهر حتی قرار است طی روزهای پیشرو به صورت مکتوب عدم حضورشان در تورنمنت 3جانبه را به اطلاع مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برسانند تا در واقع سرنوشت سهمیه آسیاییِ سوم وابسته به نتیجه دیدار پرسپولیس – چادرملو داشته باشد؛ آنهم در حالیکه دور جدید تمرینات اردکانیها هم آغاز نشده و در چنین شرایطی، آنچه پُر واضح است اینکه وضعیت کاملاً به سرخپوشان پایتخت تغییر کرده و در برهه کنونی، شانس پرسپولیس برای معرفی به عنوان سومین نماینده ایران در فصل آتی مسابقات آسیایی بسیار محتمل است.
موضع سازمان لیگ؛ بازی اول، جمعه در تهران!
تیمهای چادرملو و گلگهر در حالی فعلاً تمرینات خود را آغاز نکردهاند و بحث لغو تورنمنت 3جانبه به میان آمده که حالا سازمان لیگ، پای خود را یکقدم جلوتر گذاشته و در مسیر برگزاری تورنمنت 3جانبه، برنامه بازی نخست را هم اعلام کرده است. براساس برنامهریزی انجام شده، دیدار اول روز جمعه ۵ تیر ۱۴۰۵ ساعت ۱۸:۴۵ در ورزشگاه پاس تهران بین تیم چادرملو اردکان و پرسپولیس بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد. جالب آنکه قرار اولیه بر این بود که تورنمنت 3جانبه در زمین بیطرف برگزار شود اما حالا برگزاری مسابقه در تهران، بر شائبهها و حواشی افزوده است!
تورنمنت 3جانبه لغو میشود؟
پرسپولیسیها که در رتبه ششم جدول حضور داشتند و شانسی برای کسب سهمیه نداشتند، حالا به شدت از برگزاری تورنمنت 3جانبه استقبال میکنند و حتی شب گذشته با انتشار بیانیهای، بابت برگزاری این رویداد تشکر کردند. اتفاق مهم آنکه در برهه فعلی، 2 رقیب پرسپولیس در این رقابتها، هیچ آمادگی برای حضور در تورنمنت 3جانبه ندارند که همین مسئله شائبه عدم برگزاری تورنمنت را تقویت کرده؛ موضوعی که به نفع پرسپولیس خواهد بود و حتی این سناریو مطرح شده که شاید سرخپوشان بدون انجام بازی، سهمیه آسیایی کسب کنند که برای رفع این ابهام، باید تا پایان هفته جاری منتظر ماند و با دقت بیشتری اخبار و حواشی مرتبط با تورنمنت 3جانبه را دنبال کرد.
