
مورد عجیب بارسلونا همه را شگفتزده کرد
ثبات عجیب این تیم در دریافت نکردن کارتهای زرد منجر به محرومیت شگفتانگیز است. در ۶۳ هفته اخیر لالیگا، آبیاناریها تنها دو بار با محرومیت ناشی از پنج کارت زرد (تکمیل سیکل) مواجه شدهاند. این در حالی است که در همین بازه زمانی، رئال مادرید هشت بار و اتلتیکو مادرید پنج بار با این جریمه روبرو شدهاند.
در مادرید، شرایط کاملاً متفاوت است. پس از شکست اخیر در برنابئو، دو بازیکن دیگر آلوارو آربلوا پنجکارته شدند تا غایب بزرگ بازی مقابل سلتا باشند. آمارها نشان میدهد که رئال مادرید در دو فصل اخیر به طور مداوم با محرومیت مهرههای کلیدی مثل مودریچ، بلینگام، شوامنی و وینیسیوس دستوپنجه نرم کرده است. حتی در فصولی که رئال قهرمان اروپا و لالیگا شد، تعداد محرومیتهای ناشی از کارت زرد آنها به مراتب بیشتر از بارسلونای فعلی بود.

نکته جالب اینجاست که این ناهنجاری آماری دقیقاً از زمان ورود فلیک به بارسلونا آغاز شده است. در دو فصل پیش از او، بارسا سالانه هفت بار با محرومیت بازیکنانش به دلیل دریافت پنج کارت زرد مواجه میشد، اما در یک سال اخیر، تنها اینیگو مارتینز و جرارد مارتین این وضعیت را تجربه کردهاند. این آمار حتی از تیمهای لیگ برتر انگلیس مثل منچسترسیتی و آرسنال (با ۵ و ۶ مورد محرومیت) که داورانشان به مراتب مدارای بیشتری دارند، کمتر است.
این تفاوت فاحش، صدای اعتراض رسانه رسمی باشگاه رئال مادرید را نیز درآورده است. طبق گزارش رئال مادرید تیوی، داوران در مواجهه با خطاهای بازیکنان رئال مادرید به مراتب سختگیرتر هستند؛ به طوری که رئال به طور میانگین با هر ۶.۶ خطا یک کارت زرد دریافت میکند، اما رقبای بارسلونا تنها با انجام ۳.۸ خطا روی بازیکنان این تیم، با جریمه داور روبرو میشوند.
این شکاف آماری باعث شده تا بحثها پیرامون معیار داوری در لالیگا و نحوه مدیریت بازی توسط تیم فلیک، بیش از پیش داغ شود.

در مادرید، شرایط کاملاً متفاوت است. پس از شکست اخیر در برنابئو، دو بازیکن دیگر آلوارو آربلوا پنجکارته شدند تا غایب بزرگ بازی مقابل سلتا باشند. آمارها نشان میدهد که رئال مادرید در دو فصل اخیر به طور مداوم با محرومیت مهرههای کلیدی مثل مودریچ، بلینگام، شوامنی و وینیسیوس دستوپنجه نرم کرده است. حتی در فصولی که رئال قهرمان اروپا و لالیگا شد، تعداد محرومیتهای ناشی از کارت زرد آنها به مراتب بیشتر از بارسلونای فعلی بود.

نکته جالب اینجاست که این ناهنجاری آماری دقیقاً از زمان ورود فلیک به بارسلونا آغاز شده است. در دو فصل پیش از او، بارسا سالانه هفت بار با محرومیت بازیکنانش به دلیل دریافت پنج کارت زرد مواجه میشد، اما در یک سال اخیر، تنها اینیگو مارتینز و جرارد مارتین این وضعیت را تجربه کردهاند. این آمار حتی از تیمهای لیگ برتر انگلیس مثل منچسترسیتی و آرسنال (با ۵ و ۶ مورد محرومیت) که داورانشان به مراتب مدارای بیشتری دارند، کمتر است.
این تفاوت فاحش، صدای اعتراض رسانه رسمی باشگاه رئال مادرید را نیز درآورده است. طبق گزارش رئال مادرید تیوی، داوران در مواجهه با خطاهای بازیکنان رئال مادرید به مراتب سختگیرتر هستند؛ به طوری که رئال به طور میانگین با هر ۶.۶ خطا یک کارت زرد دریافت میکند، اما رقبای بارسلونا تنها با انجام ۳.۸ خطا روی بازیکنان این تیم، با جریمه داور روبرو میشوند.
این شکاف آماری باعث شده تا بحثها پیرامون معیار داوری در لالیگا و نحوه مدیریت بازی توسط تیم فلیک، بیش از پیش داغ شود.

