رئیس کمیسیون صنعت‌ومعدن اتاق بازرگانی البرز:
ضرورت تخصیص زمین و منابع تسهیلاتی دولتی برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی

رئیس کمیسیون صنعت‌ومعدن اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر ضرورت تخصیص زمین دولتی مناسب برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان و همچنین منابع بانکی و تسهیلاتی آن گفت: مذاکرات و پیگیری لازم برای انجام این اقدامات در تعامل با نهادهای مربوطه در حال انجام است.

به گزارش کوه سرفراز، سید محمدباقر رضوی‌ تقوی در هفدهمین نشست کمیسیون صنعت‌و‌معدن دوره چهارم اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی به منظور تامین انرژی به ویژه در حوزه صنعت، تامین نیروی کار موردنیاز واحدهای تولیدی و دیگر موضوعات مهم را تا زمان رسیدن به نتیجه مطلوب از طریق کمیسیون پیگیری خواهیم کرد‌.

وی در ادامه با اشاره به دستور جلسه در خصوص ضرورت ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای جبران کمبود انرژی ناشی از ناترازی برق گفت: در این مورد از سوی اتاق بازرگانی البرز، طرح پیشنهادی اولیه به همراه طرح توجیهی را آماده کرده‌ایم و هدف ما این است که نشان دهیم احداث نیروگاه خورشیدی تا چه اندازه مقرون به صرفه است.

رئیس کمیسیون صنعت‌ومعدن اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه اختصاص زمین مناسب برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی با جدیت از سوی اداره‌کل منابع طبیعی استان در حال پیگیری است، گفت: با بانک‌های عامل استان نیز مذاکرات لازم در خصوص تخصیص تسهیلات مناسب احداث این نیروگاه‌ها صورت گرفته و در تعامل با وزارت صمت نیز موضوع تخصیص منابع ارزی لازم به منظور تجهیز مجموعه‌های مذکور انجام شده است‌.

وی با اینکه در حال حاضر به لحاظ کمبود زیرساخت‌ها امکان ایجاد مجموعه جدید تولیدی در درون شهرک‌های صنعتی استان البرز وجود ندارد، افزود: پیشنهاد می‌شود در اراضی تعیین شده از سوی دولت برای ایجاد واحدهای صنعتی به منظور احداث نیروگاه‌های خورشیدی، بهره‌برداری لازم صورت گیرد.

رضوی تقوی با بیان اینکه در بحث تامین انرژی بیشترین دغدغه مربوط به تامین برق مورد نیاز صنایع استان است، افزود: در شهرک صنعتی اشتهارد ۲۰ تا ۳۰ واحد برای سرمایه‌گذاری در پروژه احداث نیروگاه‌های خورشیدی اعلام آمادگی کرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا