عباس اسدی،محقق و پژوهشگر:
رویای پولدار شدن در سرابی بنام همستر کامبت

این روزها میلیون‌ها ایرانی در بستر تلگرام و از طریق یک بازی در جست و جوی کسب درآمد دلاری و استخراج رمز ارز هستند و زمان و ذهن خود را بر آن متمرکز کرده‌اند و به دنبال سراب یک شبه پولدار شدن می‌باشند.

بازی همستر کامبت (Hamster Kombat) جدیدترین بازی کریپتویی به سبک بازی‌های کلیکی برای کسب درآمد است. خیلی‌ها از همستر کامبت به عنوان نات کوین جدید یاد می‌کنند
«همستر کامبت» (Hamster Kombat) ستاره‌ای نوظهور در دنیای بازی‌های رمزارزی تلگرامی است که کاربران می‌توانند با فعالیت در آن، سکه‌های مجازی به‌دست آورند. مشابه چنین چیزهایی در پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌های مختلف نیز دیده شده است. پلتفرم‌هایی که از شما می‌خواهند بیشتر آنجا فعالیت کنید تا به شما سکه‌های بیشتری تعلق بگیرد.
همستر کامبت چیست؟
همستر کامبت یک پلتفرم بر اساس فناوری بلاک‌چین است که در دنیای بازی‌های دیجیتال و به‌خصوص بازی‌های مبتنی بر NFT یا همان توکن‌های غیرقابل تعویض فعالیت می‌کند. در این پلتفرم، بازیکنان می‌توانند همسترهای دیجیتال خود را پرورش داده و با استفاده از آنها در مسابقات و مبارزات شرکت کنند.
روش درآمدزایی
شما با ورود به چنین فضایی به کسب سکه مشغول می‌شوید. به شما قول داده می‌شود که می‌توانید در آینده‌ای نزدیک، سکه‌های کسب‌شده را در یک صرافی ارزهای دیجیتال به فروش رسانده یا تبدیل به رمزارزی دیگر کنید. اتصال کیف پول دیجیتال به این برنامه، خود یکی از حساس‌ترین مراحل کار است؛ بسیاری همین‌گونه در پایان کار متوجه می‌شوند که به دلیل آنکه کیف پول دیجیتال‌شان معتبر نبوده، نمی‌توانند دارایی‌های خود را منتقل کنند! ضمن اینکه هیچ تضمینی وجود ندارد که در پایان سکه‌ای به شما تعلق بگیرد و البته اینکه این بازی تا چه زمانی ادامه پیدا کند. با این حال از یک چیز اطمینان داشته باشید؛ سازندگان، برندگان واقعی این بازی هستند!
کلاهبرداری است یا قانونی
خیلی دقیق نمی‌توان در این خصوص چیزی گفت. به این دلیل که شما با انجام این بازی چیزی با ارزش مالی را از دست نمی‌دهید که بخواهیم بگوییم دارایی‌های شما در اینجا به خطر می‌افتد، اما در عین حال نباید هم خیلی امیدوار به این موضوع باشید که زود پولدار می‌شوید.برخی گزارش ها وجود دارد که ارزش یک میلیون همستر صرفا ۱۰۰تا تک تومانی ارزش دارد و باید دانست راه پیشرفت و موفقیت صرفا تلاش و پشتکار است نه دل بستن به روش هایی که در سایر نقاط جهان که همانند ما علاقمند به سود هستند طرفدار چندانی ندارد و قطعا اگر روش مفید و موثر بازده بود کشورهای توسعه یافته سهم عمده این بازار را کسب می‌کردند و اجازه ورود به ملت ما را نمی‌دادند.

دکمه بازگشت به بالا