• برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز:

نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در دهکده تفریحی و گردشگری باغستان افتتاح شد

  • کد خبر : 23504
  • 04 فروردین 1403 - 13:55
نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در دهکده تفریحی و گردشگری باغستان افتتاح شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز گفت: نمایشگاه نوروزی صنایع دستی و سوغات در بوستان تفریحی گردشگری باغستان در این ایام برپاست.

به گزارش کوه سرفراز و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در دهکده تفریحی و گردشگری باغستان روز شنبه 4 فروردین 1403 با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، فرماندار کرج و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.
او ضمن قدردانی از همت و همکاری شهرداری و سازمان سیما و منظر در برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در دهکده تفریحی و گردشگری باغستان کرج با بیان اینکه 60 غرفه شامل رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و سوغات استان‌ها در این نمایشگاه حضور دارند، افزود: رشته های صنایع‌دستی مختلفی از جمله گلیم، رشته‌های چوبی مانند خراطی چوب، معرق، منبت سفال و سرامیک، میناکاری و… همچنین سوغات مختلف استان‌ها و مشتقات عید در این نمایشگاه عرضه می‌شود.
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان این نمایشگاه همه روزه تا ۱۵ فروردین از ساعت 9 صبح تا 21 برپاست.
خاکی برگزاری این نمایشگاه‌ها را باعث حمایت از هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی و همچنین ایجاد اوقات خوش برای گردشگران و معرفی هنرمندان استان البرز و سوغات سایر استان‌ها دانست.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز افزود: البرز با توجه به نرخ بالای مهاجرپذیری، به عنوان شهر اقوام شناخته می شود و حدود 85 رشته فعال صنایع‌دستی کشور در این استان حضور دارند، از این رو بهترین هنرمندان و کارگاه‌ها را در خود جای داده است.
خاکی ابرازامیدواری کرد که سال 1403 که به نام جهش تولید نام‌گذاری شده، سالی پر رونق در تولید و همچنین برگزاری بازارچه های صنایع دستی باشد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=23504