• برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کرج:

عرضه حداقلی سوخت یورو ٤ عامل آلودگی هوای البرز است

  • کد خبر : 18333
  • 26 آبان 1402 - 13:23
عرضه حداقلی سوخت یورو ٤ عامل آلودگی هوای البرز است
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کرج گفت: توزیع سوخت یورو٤ پاسخگوی نیاز استان البرز نیست در نتیجه آلودگی هوا را در پائیز و زمستان به همراه دارد.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از تیتر یک، امیدرضا تونی گفت: با آغاز سرما و تشدید آلودگی هوا و عبور از شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، کارگروه اضطرار تشکیل می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کرج افزود: مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا، آسیب وارده به مردم را استان البرز را به حداقل می‌رساند.

تونی با اشاره به اینکه فعالیت‌های عمرانی شهرداری‌ها باید متوقف شود، اظهار داشت: پلیس راهور باید با خودرو‌های آلاینده و دودزا برخورد کند.

وی تصریح کرد: در کلانشهر کرج به جمل و نقل عمومی پرداخته نشده است و حتی متأسفانه اتوبوس‌های شهری هم عامل ایجاد آلودگی هوا هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کرج گفت: آلودگی هوا در شهر کرج مرتبط با وسائل نقلیه بوده و خودرو‌ها و سوخت هم به استاندارد کامل نرسیده‌اند.

تونی ادامه داد: به دلیل وارونگی دما آلودگی هوای ناشی از خودرو‌ها را تشدید می‌کند و متاسفانه در فصل پائیز شاهد هوای ناسالم خواهیم بود.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون وارد مرحله‌ای که با بحران سوخت گاز مواجه شویم و نیروگاه ناچار به استفاده از سوخت مایع شود، نشده‌ایم.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کرج افزود: امیدواریم با صرفه‌جویی مردم و تمهیدات دولت، کشور وارد چرخه استفاده از سوخت مایع نشود.

تونی اظهار داشت: وزارت نفت مکلف به تولید سوخت پاک است و با مصوبات هیأت دولت و قانون هوای پاک جایگاه‌ها بررسی خواهند شد.

وی ادامه داد: سوخت پاک یورو ٤ به میزان نیاز استان البرز توزیع نمی‌شود و تلاش دولت این است که آن را به‌ جایگاه‌های کلانشهر‌ها تزریق کند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=18333