دومین جشن مهر سینمای ایران در البرز برگزار شد

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، دومین جشن مهر سینمای ایران با حضور محمدرضا سوقندی، مشاور وزیر و مدیر کل دفتر حقوقی، عملکرد امور استان ها و مجلس سازمان سینمایی کشور، سعید جابری انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، حجت الاسلام سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج، سید محمود سرباز، معاون هنری سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه سینما در تالار اسپیدا کرج، برگزار شد.
جابری انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، ضمن خیر مقدم به مهمانان، جشن مهر سینمای ایران را تبریک گفت و از انجمن ها و آموزشگاه های سینمایی و همچنین هنرمندان این عرصه که همواره در تلاشند تا نام البرز در کشور بدرخشد تقدیر و تشکر نمود.
وی در ادامه ضمن درخواست حمایت های بیشتر برای بحث زیرساختی در استان اظهار داشت: اکنون انجمن های ما پیگیر بحث استعداد یابی در مناطق کم برخوردار البرز هستند و آموزش رایگان هنر که نیاز استان این است که وقتی استعدادها کشف شدند، با حمایت اساتید بتوانند این مسیر را با سرعت پیش ببرند.
در ادامه سوقندی، مدیر کل دفتر حقوقی، عملکرد امور استان ها و مجلس سازمان سینمایی کشور، ضمن تبریک ایام ربیع الاول و دومین رویداد مهر سینمای ایران، اظهار داشت: امروز این جمع اندیشه ورز گرد هم آمدند تا در خصوص شهر کرج و استان البرز، فکر و اندیشه کنند چون مخاطبان سینما فرا تر از جمع کنونی ما هستند و برای مخاطبان چه باید کرد.
وی ادامه داد: شهر کرج شهری با هویت جدید است و نوع خاصی از هویت را دارا است زیرا با وجود اندیشمندان، فرهیختگان، هنرمندان، علما و دانشمندانی که در خود جای داده، علی رغم تعدد اقوام و مشکلات دیگر از هویتی بالا برخوردار است.
سوقندی افزود: طی سفرهایی که به استان های دیگر داشتیم، برخی از آنها به لحاظ سینمایی محروم هستند ولی خوشبختانه کرج 7 سینمای فعال دارد که توسط بخش خصوصی راه اندازی شده و این جای خرسندی دارد.
وی ادامه داد: از دیگر محاسن شهر کرج، همجواری آن با شهر تهران است که به لحاظ دسترسی به منابع هنری و هنرمندان در عرصه های مختلف یک امتیاز محسوب می شود، کشف استعداد یکی از رکنهای عدالت محوری به حساب می آید و مسئولین باید بسترهای رشد استعدادها را فراهم بیاورند،لذا کرج بایستی از تمام ظرفیتها و فرصت ها و نقاط قوت هم جواری با پایتخت بهره ببرد و از معایب آن بپرهیزد. من جمله در حوزه سینما باید بررسی شود که چگونه می توان برای رشد و توسعه سینما و تبدیل شدن کرج به یک شهر سینمایی از مزایای هم جواری بهره جست و البته شهرهای دورتر قطعا در این زمینه محروم ترند.
سوقندی در بخش دیگر صحبتهای خود در خصوص محوریت مهر سینما که رویکردش مخاطب محور است، خاطرنشان کرد: امروز جامعه ما، برای بهره مندی و رشد سینمایی نیازمند به دانش که همان سواد سینمایی یا سواد رسانه ای است، می باشد و عدم رشد توسعه سینما در بخش نرم افزار و سخت افزار، کمبود سواد رسانه ای است و کسانی در خصوص سینما اظهار نظر می کنند که گاها شناختی از آن ندارند و اگر بخواهیم تغییری در وضعیت فعلی ایجاد کنیم باید از دانش آغاز کنیم یعنی در بحث سینما، هم سینماگران و هم مخاطبین دانششان را باید افزایش دهند.
مشاور وزیر و مدیر کل دفتر حقوقی، عملکرد امور استان ها و مجلس سازمان سینمایی کشور، ادامه داد: سینما امروز یک امر پیچیده چند وجهی است و آنچه که اتفاق می افتد و آنچه واقع شده است را روایت می کند.
وی درخاتمه اظهار داشت:امیدواریم با اینگونه دورهم جمع شدن ها و مهرورزی ها، دل ها و اندیشه ها به هم نزدیک شود.در گفتمان هم فکری و هم عقیده بودن، تلاش کنیم و در ارتقای سطح سواد رسانه ای کشور و استان فعالیت نمائیم.
در پایان این مراسم از مجید دهقان نیری، سیاوش دولت سرایی، پرویز بزرگی، محمد حسین مرتضوی، سعید دشتی، محسن مهری دروی، شیما هوشمند، مهدی ایل بیگی، مسیح حدپور سراج، رضا رباط جزی، محمد رشنو، محمد تفرشی، علی غابشی، سارا عابدی، سید امیر طباطبایی، حسین کمر روستا و عبدالرضا رضوانی، از هنرمندان عرصه سینما در استان البرز، تقدیر به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا