• برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
7
رئیس جمهور:

مدیران این دولت باید نسبت به فساد و تبعیض حساس باشند

  • کد خبر : 3449
  • 20 فروردین 1401 - 7:57
مدیران این دولت باید نسبت به فساد و تبعیض حساس باشند
رئیس جمهورگفت: سازمان ها و ادارات باید بر اساس عدالت حرکت کنند، مدیرانی که در این دولت مسئولیت دارند باید نسبت به روابط ناسالم، فساد و تبعیض حساس باشند و در نظام اداری عادلانه حرکت کنند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در نشست شورای اداری استان البرز گفت: یکی از نکاتی که نظام مدیریت دینی را از دیگر نظامات مدیریتی متمایز کرده، نظام پاسخگویی متفاوت و توجه به مردم است. این موضوع، شامل پاسخگویی به ارباب رجوع، شهروندان و عموم مردم و نظامات مدیریتی یا سلسله مراتب اداری است.

وی خود کنترلی را بهترین نظارت ها دانست و افزود: این مهم در پرتو عبودیت خداوند و توجه به معنویت می تواند بسیار کارساز باشد. آنچه که می تواند کارمند را کنترل کرده و او را نسبت به وظایفش متعهد کند این است که خود را در محضر خداوند ببیند و در خلوت و پنهان دچار خطا نشود. این خودکنترلی در واقع کارآمدترین نظام کنترلی است.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت سرمایه اخلاق و معنویت مطرح کرد: سازمان ها و ادارات باید بر اساس عدالت حرکت کنند، به مردم و ارباب رجوع توجه داشته باشند، روابط ناسالم را مذموم و ناپسند بشمارند و نسبت به هرگونه روابط ناسالم و خارج از عدالت حساس باشند. مدیرانی که در این دولت مسئولیت دارند باید نسبت به روابط ناسالم، فساد و تبعیض حساس باشند و در نظام اداری عادلانه حرکت کنند.

آیت الله رئیسی نظام عادلانه پرداخت را از ضرورت های کشور دانست و بیان کرد: اگر نظام پرداخت عادلانه نباشد، نظام اداری چانه زنی و به دور از عدالت است. ارتباط با مردم نیز در نظام مدیریتی دینی و اسلام متفاوت بوده و امروز بالاترین حرف این نظام مشتری مداری است؛ باید مردم را دوست داشت، محبت مردم مرتبه نازله محبت خداست. به تعبیر شهید مطهری، راه خدا از میان خلق می گذرد و اگر می خواهید رضایت خدا را جلب کنید باید دل مردم راضی و شادمان شود.

وی بیان کرد: یک شرایط عادی نمی تواند مشکلات و مسائل این استان را برطرف کند و به منظور جبران عقب ماندگی های استان البرز باید یک حرکت جهادی و کار جهشی صورت گیرد. البته داشتن اعتبارات و برنامه نیز ضرورت دارد. باید نظام مسائلی در استان تعریف شود؛ شاید امکان حل همه مشکلات به یکباره فراهم نباشد اما می توان با اولویت سنجی، به سرعت نسبت به حل مشکلات اقدام کرد.

آیت الله رئیسی با اشاره به جمعیت قابل توجه استان البرز و مهاجرپذیر بودن این استان و حضور نیروهای فرهیخته، ارزشمند و کارآمد در آن، مطرح کرد: مدیران و مسئولین استانی در گزینش های خود از نیروهای جوان، کارآمد، انقلابی، حزب اللهی و بومی استفاده کنند تا استان حس کند که نیروهای کارآمدش به حساب می آیند و نیروهای بومی نیز احساس کنند که می توانند در استان خود فعالیت کنند و میدان داشته باشند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال تخصیص اعتبارات به صورت عادلانه هستیم، خاطرنشان کرد: اعتبارات، برنامه و کار کارشناسی حائز اهمیت است اما چیزی که بیشتر از همه این ها اهمیت دارد، نقش تعیین کننده مدیریت و مدیران در تحول در نظام اداری کشور است؛ اگر مدیران حرکت نکنند، اعتبار باز می گردد و برنامه روی زمین می ماند بنابراین نقش مدیران در جذب اعتبارات، بکارگیری نیروهای کارآمد و انجام تکالیف قانونی بسیار مؤثر است.

رئیس جمهور تأکید کرد: به همه مدیران استانی توصیه می کنم که حداقل ماهی یک بار، در خارج از ادارات و سازمان ها، جلساتی با حلقه های فرهیختگان و نخبگان در حوزه مدیریتی خود داشته باشند. به استاندار البرز هم پیشنهاد می دهم با افراد انقلابی و حزب اللهی نشست هایی را برگزار و از نظرات آن ها استفاده کند. انتظار همه دلسوزان انقلاب این است که به ما مشورت دهند؛ ما نیز باید از آن ها بهره گیریم.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=3449