• برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6
نماینده مجلس:

پنهان کردن پیشرفت های کشور خواست دشمن است

  • کد خبر : 2778
  • 23 بهمن 1400 - 11:08
پنهان کردن پیشرفت های کشور خواست دشمن است
نماینده مردم کرج،اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: خواست دشمن پنهان کردن پیشرفت های کشور و بزرگ جلوه دادن پیشرفت های کشورهای متخاصم است.

علیرضا عباسی در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه ماهدشت افزود: قبل از انقلاب به دلیل نابودی کشاورزی سنتی ایران با اصلاحات اراضی در جمعیت کمتر از ۳۰ میلیون نفر ۱۷ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می شد، یعنی به ازای هر ایرانی روزانه به اندازه ۲ کیلوگرم محصول تولید می شد.

نماینده مردم کرج ،اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: در آن زمان وارد کننده محصولات کشاورزی بودیم، مرغ را از فرانسه، گوشت را از برزیل، تخم مرغ را از رژیم اشغالگر قدس، سیب را از لبنان و مواد لبنی را از دانمارک وارد می کردیم.

وی اظهار داشت: اما امروز به برکت نظام اسلامی ۱۲۰ میلیون تن تولید محصول کشاورزی داریم، وسعت جغرافیایی افزایش پیدا نکرده ولی تولیدات ۷ برابر افزایش پیدا کرده است و با جمعیت ۸۵ میلیون نفر یعنی به ازای هر نفر روزانه ۵ کیلوگرم تولید مواد غذایی داریم.

وی ادامه داد: تعداد شرکت های دانش بنیان به بیش از ۶ هزار شرکت رسیده است، در سال ۸۹ شرکت های دانش بنیان ۲ هزار میلیارد ریال ارزش افزوده در تولید ایجاد می کردند؛ امروز به ۹۰۰ هزار میلیارد ریال رسیده است و رشد بسیار خوبی در تبدیل علم به ثروت دیده می شود.

نماینده مردم کرج،اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: نیروی انسانی کارآمد، افزایش زیرساخت ها، در حوزه های فناوری زیستی، صنایع غذایی و دارویی، فراورده های پیشرفته تشخیص و درمان، محصولات مبتنی بر فراورده های شیمیایی، تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات رشد بسیار خوبی داشتیم و جزو کشورهای برتر منطقه و دنیا هستیم.

عباسی خاطرنشان کرد: امید به زندگی در جامعه ایرانی از ۵۵ سال به ۷۵ سال رسیده است و طرح این موضوع در مجامع مختلف علمی یعنی میزان تحول در نظام سلامت و افزایش خدمات بهداشت و درمان صورت گرفته است.

وی گفت: قبل از انقلاب افرادی که متمول بودند برای درمان به خارج از کشور سفر می کردند یا در داخل به پزشکان وارداتی بنگلادشی و پاکستانی مراجعه‌ می شد اما امروز علاوه بر اینکه در حوزه پزشک خودکفا هستیم به کشوری تبدیل شدیم که بیماران در سایر کشورهای منطقه به کشور ما مراجعه کنند.

عباسی بیان داشت: طبق بیان رهبر انقلاب “در قبال حرکت گمراه کننده ای که از صد طرف به سمت ملت ایران سرازیر شده و تاثیرگذاری بر افکار عمومی و دچار ابهام نگه داشتن افکار و رها کردن اذهان مردم به خصوص جوان ها؛ حرکت تبیین خنثی کننده این توطئه دشمن است هر کدام از شما به عنوان یک وظیفه مثل چراغی مثل نوری پیرامون خود را روشن کنید” بنابراین امروز ولی جامعه دست یاری دراز کرده است که جهاد تبیین و روشنگری راه بیندازید.

نماینده مردم کرج،اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی جهاد تبیین را با توجه به تحرکات دشمن مهم دانست و خاطرنشان کرد: فرمان ده ماده ای جبهه دشمن که نسخه ای از آن به اذناب خود و نسخه ای هم تحویل نفوذی ها داده شده، اهمیت این جهاد را دوچندان می کند.

وی افزود: دشمن به اذناب خود توصیه کرده که اگر ایران به سمت مبارزه با فساد رفت آن را به همه مسوولان نظام تعمیم دهید و فساد را سیستماتیک و نهادینه شده نشان بدهید در حالی که اگر مسوولان صادق نظام فاسد جلوه داده شوند؛ جفای بزرگ است.
بنابراین ما باید سربازان جهاد تبیین باشیم و خانه، محله، مسجد و محل کار ما باید محل تبیین حقایق شود.

عباسی با بیان اینکه برای بیان دستاوردهای انقلاب باید به سه وضعیت گذشته، حال و مطلوب نگاه موشکافانه ای داشته باشیم، اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب آمده است که وقتی ما به دستاوردهای نظام نگاه می کنیم، پشت سر کارهای انجام شده بسیاری صورت گرفته است ولی به جلو که نگاه می کنیم هم کارهای انجام شده بسیاری وجود دارد بنابراین جهت تبیین دستاوردهای انقلاب باید نگاهی به وضعیت گذشته داشته باشیم، اکنون وضعیت کشور به چه صورت است و وضعیت مطلوب ما در آینده چه خواهد بود.

این نماینده مجلس افزود: عده ای تمام رسانه ها را به کار گرفته اند که ما را با داشته های انقلاب محاکمه کنند.

عباسی با بیان اینکه جمهوریت نظام با رفراندوم ۱۲ فروردین سال ۵۸ با رای ۹۸.۲ درصدی نشان داده شد، اظهار کرد: بعد از آن به تعداد سنوات انقلاب اسلامی انتخابات برگزار شده است.

این نماینده مجلس بوجود آمدن استقلال در حوزه های مختلف را یکی از نیازهای اساسی کشور دانست و افزود: یکی از حوزه های استقلال، استقلال سیاسی است؛ اگر خاطرات همراهان رژیم طاغوت را مرور کنیم؛ این وابستگی بیشتر نمایان می شود.

وی ادامه داد: حسین فردوست در کتاب ظهور و سقوط پهلوی جلد ۲ صفحه ۸۲ این مطلب را بیان می کند که “در وابستگی رضا شاه به انگلیس همین بس که چرچیل و روزولت در کنفرانس تهران درباره او گفتند خودمان او را آوردیم خودمان هم او را برداشتیم”؛ تعیین سایر مقامات هم به همین صورت بود در رابطه با فرزندش هم اینگونه بود.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=2778