چهار هزار نفرآسیب دیده اجتماعی از خدمات بهزیستی البرزبهره مند شدند

دکتر «اسدالله حیدری» همزمان با روز منع خشونت علیه کودکان افزود: این افراد پس از تماس تلفنی با سامانه ۱۲۳ مرکز فوریت های اجتماعی بهزیستی استان البرز از خدمات لازم بهره مند شدند.

وی ادامه داد: از مجموع این تعداد تماس ،اختلافات حاد خانوادگی با ۲۰.۶ درصد ، موارد کودک آزاری با ۵.۸ درصد و همسر آزاری با ۵.۳ درصد به ترتیب بیشترین مشکلات اجتماعی در سطح استان البرز شناسایی شدند.

دکترحیدری گفت: از تعداد کل موارد کودک آزاری گزارش شده به خط ۱۲۳، حدود ۳۰ درصد مربوط به گروه سنی زیر ۶سال، حدود ۲۲ درصد گروه سنی ۷تا۹سال ، حدود ۳۹ درصد گروه ۱۰ تا ۱۵ سال و حدود ۹ درصد مربوط به گروه سنی ۱۶ تا ۱۸ سال بوده است.

وی یادآورشد: راهنمایی و هدایت ۱۲ هزار و ۳۳۰ تماس گیرنده با خط ۱۲۳ توسط کارشناسان پاسخگوی خط که نیازمند دریافت خدمات از سایر دستگاههای خدمت رسان بوده اندکه در واقع تماسهای غیرمرتبط بوده نیز از دیگرخدمات انجام شده ازسوی مرکز فوریتهای اجتماعی بهزیستی البرز است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: اداره کل بهزیستی با دارا بودن تعداد ۶ مرکز اورژانس اجتماعی در سطح استان البرز از سال ۱۳۸۳ به افراد درمعرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی خدمات تخصصی ارائه کرده است.

وی افزود: اورژانس اجتماعی در قالب فعالیتهایی چون خط تلفن ۱۲۳ ، مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی و خدمات سیار اورژانس اجتماعی به افرادی که به هر دلیلی در شرایط بحرانی به سر می برند خدمات تخصصی مددکاری ، روانشناسی، حقوقی، درمانی ارائه می کند.

دکترحیدری بیان داشت: همچنین در ۲۸آبان همزمان با روز جهانی منع خشونت علیه کودکان و نزدیک شدن به روز جهانی منع خشونت علیه زنان ، تیمهای خدمات سیار اورژانس اجتماعی در مناطق پرتردد و آسیب خیز استان مستقر و به اطلاع رسانی به افراد جامعه به ویژه زنان و کودکان پرداختند.

وی افزود: ارائه بروشور های تبلیغاتی به شهروندان در خصوص معرفی مرکز اورژانس اجتماعی،معرفی خدمات مرکز اورژانس اجتماعی،شامل مداخلات تخصصی خط ۱۲۳ ، خدمات مددکاری و روانشناسی تیم سیار،نحوه ارائه خدمات واحد مداخله در بحران های فردی،خانوادگی و اجتماعی،مداخلات تخصصی در خصوص کودک آزاری،سالمند آزاری کودکان خیابانی و کار،همسران آزار دیده دختران و پسران فراری،خدمات حقوقی، درمانی (روانپزشکی)، خانه سلامت و بازپروری و غیره به عابران و افراد حاضر در محل ازجمله اقدامات اطلاع رسانی در جهت کاهش بحران های اجتماعی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا