
حسن پورشیرازی در سریال «بدنام» تکرارِ غلام باستانیِ «پیرپسر» است
به گزارش ایرنا، او ادامه داد: سریال یک حسن پورشیرازی تکراری دارد؛ تیپی با همین استایل و روشی که قبلاً هم در فیلم «پیرپسر» دیده بودیم. در واقع ما با تیپی مواجه هستیم که برای مخاطب آشناست. از طرفی، سریال این ریسک را میکند که در همان قسمت اول، یکجوری با یک صحنه، تا حدی پایانبندی را به ما میگوید. یعنی ما از همان ابتدا متوجه میشویم که این دختر (ستایش رجایی نیا) و پسر (سینا مهراد) با هم ازدواج میکنند و بعد شاهد صحنه دادگاه طلاقشان هستیم. این اقدام در عین حال که میتواند داستان را جذاب کند، یک ریسک هم هست؛ چون در واقع یک جور لو دادن مسیر داستان از همان ابتداست.
او درباره ایده داستان گفت: دختری که زیبا و بیکسوکار است، زیر چتر یک مرد پولدار که اتفاقاً همسر هم دارد میرود و بعد از یک جایی میخواهد به حقوق خودش برسد و تازه متوجه میشود که همه اینها فریب بوده است. این ایده چیزی است که ما از قدیم، از دوران فیلمفارسی، با آن مواجه بودهایم. دخترهایی که فریب مردان پولدار را میخورند و مردانی که همسر دارند و این رابطه را پنهان میکنند؛ اینها سوژههای تکراری هستند. این سوژه میتواند هر بار با یک روایت متفاوت ارائه شود و لزوماً هم نکته منفی محسوب نمیشود.
این منتقد ادامه داد: حالا در ادامه وارد مرحلهای میشویم که این دختر طغیان میکند و تصمیم میگیرد مسیر خودش را از آن چیزی که برایش تعریف کردهاند و میخواهند وادارش کنند، جدا کند. این نکته میتواند یک وجه تازه به داستان بدهد و باید صبر کرد و دید که در ادامه چه اتفاقی میافتد.
او در پایان تأکید کرد: به نظرم هنوز کمی زود است که بخواهیم بعد از چند قسمت به یک قضاوت دقیق و مشخص درباره این سریال برسیم و باید دید که ادامه داستان به کجا میرسد. «بدنام» اثر جدید حامد عنقا، به کارگردانی احسان سجادی حسینی، ملودرامی عاشقانه است که از فیلیمو پخش میشود. حسن پورشیرازی، امیر آقایی، سینا مهراد، لعیا زنگنه و ستایش رجایی نیا بازیگران اصلی این سریال هستند.
