مدیرکل میراث‌فرهنگی البرز:
900 زندانی در البرز از آموزش های صنایع دستی بهره مند شدند

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز از آموزش صنایع دستی به 900 زندانی در 7 ماه ابتدایی سال 1403 خبر داد.

به گزارش کوه سرفراز، در جلسه ای ضمن قدردانی از مربیان صنایع دستی و کارشناسان اشتغال و حرفه آموزی زندان فردیس گفت: آموزش های صنایع دستی به زندانیان با هدف توانمند سازی و حرفه آموزی طی تفاهم نامه منعقد شده با اداره کل زندان های استان البرز انجام می شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اظهار کرد: این آموزش ها از طریق مربیان صنایع دستی زیر نظر این اداره کل در رشته های مختلف و کاربردی صنایع دستی از جمله چرم، رشته های چوبی و قلاب بافی صورت می گیرد.
به گفته او آموزش های صنایع دستی علاوه بر زندانیان، سربازان وظیفه را نیز در بر می گیرد و حدود 60 نفر از آموزش دیده گان را سربازان وظیفه تشکیل می دهند.
خاکی با بیان اینکه اموزش های مهارت های صنایع دستی با هدف مهارت افزایی و اشتغالزایی برای زندانیان در طی دوران محکومیت و پس از آن با همکاری ستاد امور زندان ها به شرکت های مختلف برای کار به عنوان نیرو معرفی می‌شوند.
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گواهینامه آموزش پس از اتمام دوره ها برای افراد صادر می شود و کسانی که پس از آزادی مشغول به تولید و کار شوند می توانند اقدام به دریافت کارت شناسایی از این اداره کل کرده و از تسهیلات کم بهره نیز برخوردار شوند.

دکمه بازگشت به بالا