خطیب جمعه موقت چهارباغ:
مراقب باشید، پا روی خون شهدای امنیت نگذارید

خطیب جمعه موقت چهارباغ گفت: در مناصب دولتی و حکومتی، از کسانی که پا روی خون آرمان‌ها گذاشتند، استفاده نکنید.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی شریعت‌پناهی، خطیب جمعه موقت چهارباغ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت و همچنین آغاز سال تحصیلی، گفت: این هفته را به دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب، معلمان و اساتید که در راه تعلیم و تربیت تلاش می‌کنند، تبریک می‌گویم و برای‌ آنها آرزوی توفیق دارم.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: یاد کنیم از نوجوانان و جوانانی که در خاک و خون خودشان غلتیدند، اما اجازه ندادند حیثیت و شرافت ما، خاک میهن ما، دین و ناموس ما به دست دشمن بیفتد.

خطیب جمعه موقت چهارباغ با اشاره به آیه ۲۹ سوره مبارکه فتح، اظهار داشت: خداوند متعال می‌فرماید؛ پیامبر اکرم(ص) و همراهان او مانند تابعین، محبین، ارادتمندان و شیعیان، ویژگی‌هایی دارند، از جمله اینکه نسبت به کفار، منافقین و کسانی که برای بهم ریخته شدن این مملکت و به شهادت رسیدن جوانان عزیزی مثل آرمان‌ها و روح‌الله عجمیان‌ها، از هیچ تلاشی دریغ نکردند، با شدت برخورد می‌کنند و با آنها مماشات نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در ایام اغتشاشات، کسی که پای کار بود و حامی و مدافع بود با کسی که سنگ زد، توییت زد، استوری گذاشت، اذیت و تشجیع کرد و به خیابان آمد، یکی نیست، تاکید کرد: در مناصب دولتی و حکومتی مراقب باشید از کسانی که پا روی خون آرمان‌ها گذاشتند، استفاده نکنید.

خطیب جمعه موقت چهارباغ اضافه کرد: ما توقع داریم که دولت‌مردان خدوم نظام مقدس جمهوری اسلامی به این نکته مهم توجه کنند که مردم هنوز فتنه را یادشان نرفته است و هنوز برای شهید عجمیان، مراسم برگزار می‌کنیم و عزادار آرمان هستیم.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: چرا جواب آن خانم که در کنفرانس مطبوعاتی نسبت به گشت ارشاد آنگونه گفت، محکم ندادید؟ شما باید مدافع اصول قانون اساسی باشید‌، شما باید مدافع کسانی باشید که جان‌شان را کف دست گرفتند و سنگ‌ها و تهمت‌ها را تحمل کردند.

حجت‌الاسلام شریعت‌پناهی یادآور شد: ما از رئیس جمهور کشورمان حمایت می‌کنیم و کنارشان هستیم و تابع دستور رهبر معظم انقلاب هستیم، اما تا جایی که این مکتب نبوی و مذهب جعفری و اصول مهم آن همچون مهر و قهر بجا رعایت شود.

وی بیان داشت: امام علی(ع) فرمودند؛ مراقب باش، خوب و بد نباید در نگاه تو یکی باشد، اگر این اتفاق بیفتد، خوبان جامعه، بی‌رغبت می‌شوند و آن گناهکار و فتنه‌گر نسبت به فتنه‌گری خودش تشویق می‌شود، مدافعان انقلاب بی‌رغبت می‌شوند، همان مدافعانی که در زمان حوادثی مانند کرونا و سیل و زلزله به کف میدان آمده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا