نادر ضرابیان فعال محیط زیست:
انجمن تخصصی کودک و رسانه!!

طبق آمارهای ارائه شده هر سال حدود سه هزار کودک در حوادث رانندگی که توسط والدین آنها رقم می‌خورد جان خود را از دست می‌دهند. احتمالا به همین تعداد هم مصدوم و معلول داریم. در واقع این حوادث به خاطر سهل‌انگاری و بی‌توجه‌ای پدر به جان زن و فرزندان که در دستان او قرار دارد رخ می‌دهد و به باور من خیلی فرقی با قتل عمد ندارد.

سالانه چند هزار کودک به خاطر دود سیگار پدر و مادر گرفتار سرطان و بیماری‌های مختلف می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند. در این میان کودک هیچ اختیاری از خود ندارد و کاملا اسیر دست والدین است. این مورد هم فرقی با قتل عمد ندارد.

بر اساس آمار هر سال حدود ۲۰ کودک توسط والدین خود به قتل می‌رسند. کودکان بسیاری هم تحت ستم والدین و جامعه خود قرار دارند و از امکانات مختلف اجتماعی محروم هستند و سرنوشت خوبی در انتظار آن‌ها نیست.

واقعیت نمی‌دانم که این انجمن تخصصی کودک و رسانه چرا در این موارد ساکت است و خبری ازش نیست؟ کدام یک از فعالان عزیز ما به آن موارد پرداخته و چپ و راست استوری گذاشته‌اند؟!

موضوع کاملا روشن است. با قاطعیت عرض می‌کنم که برای این افراد جان کودکان اصلا و ابدا اهمیتی ندارد. آن‌چه که مهم است استفاده ابزاری از مرگ کودکان برای القای تفکر باطل خود به مردم و مدیریت است. تفکر حذف و کشتار که تجربیات داخلی و جهانی ثابت کرده که هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته و اتفاقا باعث افزایش جمعیت و پرخاش‌گری بیش‌تر هم شده است.

واقعیت اگر مملکت صاحب داشت حتما این افراد را به خاطر جلوگیری از اجرای دستورالعمل های تجربه شده جهانی برای کنترل اخلاقی جمعیت سگها و گربه‌ها محاکمه می‌کرد چرا که دقیقآ همین‌ها عامل اصلی این مرگ‌های تاسف‌برانگیز هستند و باید پاسخ‌گو باشند نه این‌که کماکان با جسارت تمام روش‌های منسوخ‌ شده و خطرناک برای جامعه را ترویج کنند.

دکمه بازگشت به بالا