از ظرفیت روستاهای جاده چالوس استفاده شود

شادی حاضری در هفدهمین جلسه کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز با اشاره به دو موضوع مهمی که در جلسه بررسی راهکارهای توسعه اقتصادی آسارا در محل فرمانداری کرج مطرح و مصوب شد، ا‌ظهار کرد: یکی از این موارد طرح پیشنهاد استفاده از ظرفیت های روستاهای بخش آسارا در راستای توسعه گردشگری آن منطقه و انتخاب ۱۵ روستا به عنوان پایلوت اجرای طرح بود.

وی ادامه داد: در دیگر اقدام نیز با پیشنهاد کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز مبنی بر ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی در مجاورت آشکده های کندوان در محور کرج-چالوس به منظور توسعه اشتغال و رونق اقتصادی بخش های نمایشگاهی صنایع دستی در جلسه بررسی راهکارهای توسعه اقتصادی بخش آسارا موافقت شد و این پیشنهاد به تصویب رسید که امید است هر چه سریعتر این مورد عملیاتی شود.

وی در ادامه عنوان کرد: در نخستین نشستی که پیرامون بررسی راهکارهای توسعه اقتصادی بخش آسارا برگزار شد، بر انجام اقدامات لازم برای راه اندازی سامانه گردشگری آن توسط اداره کل میراث فرهنگی البرز و اتاق بازرگانی این استان تاکید شد.

رئیس کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی البرز گفت: در دومین جلسه نشست بررسی راهکارهای اجرایی توسعه بخش آسارا مواردی در خصوص ضرورت های اجرای طرح جشنواره لاله های کندر و تهیه سند توسعه این بخش و برگزاری جشنواره گل کوکب در روستای آدران مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی در ادامه بر اهمیت حمایت از ساماندهی اسکان مسافران و گردشگران در هتل ها، سوئیت ها و دیگر مراکز اقامتی استان بر اساس استاندارهای لازم و با نظارت نهادهای مسئول در راستای توسعه سطح اشتغال و کمک به رونق فعالیت این مجموعه ها تاکید کرد.

حاضری با اشاره به اهمیت حضور مشاغل خانگی در کنار هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه ها و جشنواره ها افزود: این مجموعه ها هر دو دارای مجوز فعالیت از اداره کار و یا میراث فرهنگی هستند و نقش خوبی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی جامعه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا