• برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0
سرپرست شرکت عمران شهر جدیدمهستان:

ممنوعیت معامله وانتقال امتیاز واحدهای نهضت ملی/لزوم احداث مراکز دولتی در مهستان

  • کد خبر : 24229
  • 06 اردیبهشت 1403 - 0:06
ممنوعیت معامله وانتقال امتیاز واحدهای نهضت ملی/لزوم احداث مراکز دولتی در مهستان
نشست خبری سرپرست شرکت عمران مهستان، ذبیح‌اله زارع باحضور اصحاب رسانه استان البرز در محل سالن جلسات شرکت عمران برگزارشد.دراین نشست ضرورت اقدام برای تاسیس مراکز دولتی درجهت تامین نیاز مردم و همچنین ممنوعیت معامله و انتقال امتیاز واحدهای نهضت ملی و سایر موارد عمرانی شهر جدید مهستان مطرح شد.

به گزارش کوه سرفراز، مهندس ذبیح‌اله زارع با تاکید براینکه شرکت عمران مجری سیاستهای وزارتخانه ومعاونت ساختمان است گفت: درحوزه نهضت ملی مسکن تمام پیمانکاران را از طریق فراخوان و ارزیابی دومرحله ای وتایید کمیته فنی شرکت و اخذ امتیاز لازم انتخاب می‌شوند و بااصالت فنی پیمانکار واحدها بصورت جدی وبموقع تحویل داده می‌شوند.

سرپرست شرکت عمران بااشاره به تجربه در مسکن مهر و نارضایتی مردم بیان داشت: در نهضت ملی به سمت مشارکت معنادارو عمیق مردم میرویم که در مدل‌های مختلف دراختیار مردم است به صورتیکه زمین و وام را تامین می‌کنیم و مردم به روش ساخت تدریجی می‌سازند.

وی افزود: یکی از مشکلات در مسکن مهر آسانسور هست که در نهضت ملی توسط دکتر بذرپاش بصورت متمرکز در تمام کشور تامین شده و درتلاشیم بافعال کردن شیفت شبانه موضوع عقب ماندگی را جبران کنیم تا مسائل مسکن مهر تکرار نشود، همچنین دراین راستا در شهریور وبهمن‌ماه سال جاری واحدهای ساخته شده را در نهضت ملی داریم.

زارع بابیان اینکه در شهر مهستان سند تک برگ وجود ندارد گفت: این موضوع از معظلات مهستان است که از ۴۴۰۰ هکتار اراضی ملی متعلق به دولت سند دفترچه ای است ولی عملیات شروع شده و ۱۷ سند ترک برگ صادرشده که امیدواریم پس از اخذ سند تفکیکی و پایانکار، ۳۵۵۰ هکتار باقیمانده تا ۶ماه آینده سنددار شوند.

وی باتاکید براینکه شرکت عمران آمادگی تحویل زمین برای تمام ادارات ومراکز دولتی را دارد، خاطرنشان کرد: از مراکز دولتی انتظار داریم برای رفع نیازهای مردم مهستان و ایجاد مراکز خود از فرصت بهره‌مند شوند و ادارات دولتی را برپا کنند. شهر مهستان توسط دولت ساخته می‌شود و آماده سازی زیرساختهای شهر و فاز کارگاهی بعهده شرکت عمران است، حوزه نگهداشت و مجوزها و خدمات شهرداری ونظافت وفضای سبز وسایر خدمات بعهده شهرداریست. همچنین شهر مهستان باطرح تفضیلی ارائه شده که تا ۵۰۰ هزارنفر جمعیت را پیش‌بینی کرده، باید زیرساختها وخدمات ازقبیل فضای سبز، آموزشی، ورزشی، فرهنگی تامین شود.

زارع در خصوص چگونگی تخصیص پروژه به مردم بیان داشت: بعلت متقاضی محور بودن در نهضت ملی ثبت نام اولیه در سامانه ها صورت می‌گیرد و برای جلوگیری از جابجایی جمعیت شرط سکونت در ۵سال گذشته در منطقه است ،همچنین خرید وفروش و انتقال امتیاز این واحدها ممنوع است و به هیچ عنوان پذیرفته نخواهد شد.

وی در پاسخ به خبرنگاران دررابطه با مشکل آرامستان گفت: شرکت عمران در ۲۰سال گذشته زمینی به وسعت ۲۰هکتار برای آرامستان به شهرداری اختصاص داد و درحال حاضر شورای شهر و شهرداری و فرمانداری می‌توانند با هماهنگی محیط زیست پیگیری کنند وما همچنان آمادگی تعامل دراین مورد داریم.

سرپرست شرکت عمران مهستان ادامه داد: درحوزه نهضت ملی مسکن یک میلیون متر مربع مسکن ساخته میشود که درحوزه مسکن مهر۳۳۷۹۲۰ مترمربع، درحوزه روبنایی مثل مساجدو مدارس و پارک ۶۶هزارمتر مربع، در حوزه زیربنایی مثل آب وبرق وگاز وروشنایی ۱۷هزار متر طول درحال انجام است. لذا وظیفه شرکت عمران فضاسازی هست و امسال با۵برابر شدن حجم عملیات عمرانی و قرارداد‌ها تا دوسال آینده هیچ موردی در رابطه باآماده سازی نخواهیم داشت.

ذبح‌اله زارع در پایان ضمن اشاره به اینکه در بخش خصوصی ۱۰ بروژه مشارکتی درحال ساخت وساز است، یادآور شد: تا سال آینده چهره شهر تغییر می‌کند، زیرا بزرگترین کارگاه عمرانی استان البرز در شهر مهستان فعال است. لذا بااین برنامه ریزی تلاش می‌کنیم رضایتمندی شهروندان را داشته باشیم و از دولت قدردانی می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=24229

برچسب ها