• برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ:

اجرای پویش ملی مسیر سبز- ایران پاک در شهرستان ساوجبلاغ

  • کد خبر : 23417
  • 27 اسفند 1402 - 10:54
اجرای پویش ملی مسیر سبز- ایران پاک در شهرستان ساوجبلاغ
در اجرای برنامه ملی مسیر سبز – ایران پاک محدوده شمالی شهرک صنعتی غیر دولتی هشتگرد از کیسه های پلاستیکی و زباله پاکسازی گردید .

به گزارش کوه سرفراز و به نقل از روابط عمومی، محمد کلاته رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ با اعلام این خبر گفت: در محدوده شمالی شهرک صنعتی غیر دولتی هشتگرد همجوار آزادراه قزوین – کرج برنامه ملي”مسير سبز- ايران پاك” و اجراي طرح هاي پاكسازي طبيعت به ويژه حاشيه محورهاي مواصلاتي شهري و روستايي ، با همکاری و حضور ماموران حفاظت منابع طبیعی شهرستان،نیروهای اجرایی شهرک صنعتی هشتگرد و اداره حفاظت محیط زیست اجرا گردید .
کلاته در خصوص این پویش گفت : سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی طبیعت، اجرای پویش “مسیر سبز، ایران پاک” را با هدف اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، به ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و تفرجگاه‌ها راه‌اندازی کرد. این پویش راهکاری برای کاهش پخش و پراکنده شدن انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله پاک شود.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=23417