جشن تکلیف با حضور ۹۵٠ دانش آموز دختر کلاس سوم ابتدایی شهرستان چهارباغ برگزار گردید

این مراسم با حضور ۹۵٠ دانش آموز دختر کلاس سوم ابتدایی و بصورت متمرکز در محل مصلی شهرستان چهارباغ و با حضور مسئولین از جمله امام جمعه، فرماندار، مشاور فرماندار، مدیر آموزش و پرورش شهرستان های چهارباغ و ساوجبلاغ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر چهارباغ، رییس اداره تبلیغات اسلامی، علمای معزز و جمعی از روسای ادارات و والدین دانش آموزان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین دربانی امام جمعه شهرستان ضمن ایراد سخنانی در خصوص این جشن بزرگ و اهمیت نماز و جشن تکلیف گفت: جشن تکلیف یعنی تولدی دیگر، یعنی جشنی دینی و شروعی برای عبادات و ارتباط با خدا.این یعنی شما یکسری مسئولیت‌هایی را باید از این پس انجام دهید.در جشن تکلیف خداوند متعال ملائکی را برای شما می‌فرستد که تاج این تکلیف را بر سر شما بگذارد.

جعفری اسکندرلو فرماندار نیز در ادامه مراسم گفت: عهد شما با امام زمان حجاب شما است که ازین پس باید با حجاب و پوشش در جامعه حضور یابید تا در محضر خداوند متعال و امام زمان(عج) سربلند باشید و همچنین شما دختران عزیز در زندگی خود احترام به پدر و مادر را سرلوحه رفتار و کردار خود قرار دهید و در انجام فرایض دینی و واجبات الهی پیش قدم باشید.

نژادفلاح مدیر آموزش و پرورش شهرستان چهارباغ نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: جشن تکلیف، یک خاطره شیرین تربیتی و معنوی است که در این روز شاهد برگزاری آن با حضور ۹۵٠ نفر از دانش آموزان مدارس شهرستان چهارباغ هستیم.

از برنامه های این مراسم میتوان به حضور خادمین امام رضا(ع) با بیرق گنبد حضرت که در بین دانش آموزان گرداننده شد و جشن نماز نیز به امامت امام جمعه محترم شهرستان صورت گرفت، همچنین سرودهایی در وصف امام زمان(عج)، امام رضا(ع) و همچنین تواشیح آیینی در حوزه نماز و حجاب توسط دانش آموزان اجرا گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا