• برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
1
با هدف رشد هنر تئاتر درمساجد:

مدرسه تئاتر شبستان با محوریت مساجد در البرز افتتاح شد

  • کد خبر : 19668
  • 22 آذر 1402 - 15:17
مدرسه تئاتر شبستان با محوریت مساجد در البرز افتتاح شد
آیین افتتاح مدرسه تئاتر شبستان با محوریت مساجد با هدف رشد هنر تئاتر مسجد با رویکرد تحقق مسجد تراز اسلامی و رشد هنرمندان آیینی و ارزشی همچنین تقویت باورهای ایمانی و الهی برپا می شود.

به گزارش کوه سرفراز،حجت الاسلام کاظم شکری در خصوص آیین افتتاحیه جشنواره مدرسه شبستان که چهارشنبه ۲۳ آذر در سرای محله شهدای سلامت برگزار شد گفت: مدرسه تئاتر شبستان با محوریت مساجد و با هدف هم افزایی و هم اندیشی در قالب تبیین مسجد تراز اسلامی طرح ریزی شده است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: هدف از برپایی این دوره انسجام بخشی به جریان سازی فرهنگی با نگرش دینی و ایمانی است تا با رویکرد باورهای ایمانی و الهی در عرصه هنر تئاتر بچه های مسجد شاهد رشد و نوآوری باشیم.
به گفته وی، اثرگذاری کار در مسجد زمینه ساز رشد جامعه دینی و پویا است تا در این قالب بستر و عرصه رشد ایمانی از نهاد و خاستگاه مسجد تقویت و رشد پیدا کند.
وی حضور اساتید برجسته و شاخص کشوری را در این دوره مهم خواند و توضیح داد: زبان هنر گویای ارزش های دینی و ایمانی است از این منظر ضروری است با نگرش دقیق و آگاه مند به این عرصه نسبت به تولیدات هنری ارزشی توجه شود.
حجت الاسلام شکری با اشاره به اهمیت کار مسجدی عنوان کرد: خاستگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد در روند پویایی و رشد مسجد اثرگذار است به ویژه حضور قشر نوجوان و جوان در این جریان می تواند مهم تلقی گردد.
مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: این دوره از تئاتر مدرسه شبستان در سرای محله شهدای مدافع سلامت محمدشهر با همکاری و همراهی شهرداری و شورای شهر محمدشهر به صورت کارگاه 2 روزه با هدف تقویت هنر تئاتر همراه است.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=19668