• برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

پیگیری جدی موانع اجرای طرح های گردشگری در البرز

  • کد خبر : 19478
  • 19 آذر 1402 - 11:40
پیگیری جدی موانع اجرای طرح های گردشگری در البرز
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب البرز در حوزه گردشگری طبیعی، تاریخی و فرهنگی گفت: موقعیت جغرافیایی البرز این امکان را می دهد که به عنوان مقصد سفر باشد.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز علی‌اصغر شالبافیان روز یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ اظهار کرد: به مناسبت سفر هیئت دولت و سفر وزیر میراث فرهنگی به البرز با بازدیدهای صورت گرفته، تصمیمات خوبی در حوزه گردشگری از جمله رفع موانع برخی از طرح های گردشگری این استان اتخاذ شد.

معاون گردشگری کشور با اشاره به اینکه  اکنون ۲۵ پروژه گردشگری با حجم سرمایه گذاری نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان در البرز در حال ساخت است، گفت: طرح‌های سرمایه‌گذاری و اقامتی متعددی در استان البرز در حال اجراست که با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ و ۹۰ درصد، امکان افتتاح در آینده نزدیک را دارند. به عنوان مثال پروژه دهکده سلامت محب در ساوجبلاغ با حضور مقام عالی وزارت افتتاح شد که نمونه خوبی از این طرح هاست.
شالبافیان این طرح را نشانگر گوشه ای از ظرفیت های استان دانست و افزود: برخی موانع این طرح در صدور پروانه بهره برداری  با پیگیری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز، استاندار و همکاری وزارت میراث فرهنگی، با مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع استان مرتفع شد.
معاون گردشگری کشور اکوکمپ گردشگری دستکندهای صخره‌ای اشتهارد را نیز یک پروژه متمایز در کشور عنوان کرد که می تواند تحول اساسی در حوزه گردشگر ورودی به استان البرز ایجاد کند.
با تکمیل این پروژه علاقه مندان به حوزه گردشگری تاریخی، فرهنگی و  ژئوتوریسم از آن استقبال و سهم گردشگر ورودی استان افزایش خواهد یافت.
شالبافیان با اشاره به مقیاس بسیار وسیع این پروژه اظهار کرد: اکنون این طرح در مقیاس کوچکتر از مقیاس اصلی خود در حال اجراست که در سفر مقام عالی وزارت میراث فرهنگی به استان مقرر شد موانع احداث این پروژه در سطح وسیع مرتفع شود.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=19478