• برابر با : 5 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
4
معاون حمل‌و‌نقل اداره‌کل راهداری‌وحمل نقل جاده‌ای البرز :

حدود ۷ میلیون تن کالا از البرز به سایر استان‌ها ارسال شد

  • کد خبر : 1855
  • 22 آذر 1400 - 9:10
حدود ۷ میلیون تن کالا از البرز به سایر استان‌ها ارسال شد
معاون حمل‌و‌نقل اداره‌کل راهداری‌وحمل نقل جاده‌ای البرز گفت: طی هشت ماه گذشته ۶ میلیون و ۶۸۵ هزار تن کالا از مبدا استان البرز به سراسر کشور جابه‌جاشده است.

سید اسماعیل امیرزاده، معاون حمل‌و‌نقل اداره‌کل راهداری‌وحمل نقل جاده‌ای البرز، در جمع اصحاب رسانه که در بستر فضای مجازی صورت گرفت، گفت: طی هشت ماه گذشته ۶ میلیون و ۶۸۵ هزار تن کالا از مبدا استان البرز به سراسر کشور جابه‌جاشده است.

وی با اشاره وجود شهرک‌ها، واحدهای صنعتی و کارخانه‌های تولیدی فراوان در استان، گفت: بیشترین کالای جابجایی از مبدا استان البرز شامل انواع سیمان، موادغذایی، محصولات کشاورزی و کالاهای فلزی بوده که این کالاها طی ۵۱۳ هزار سفر از مبدا استان البرز جابه‌جا شده است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه ۶۰ درصد آمارجابه‌جایی کالا از استان البرز مربوط به سیمان است، افزود: در حال حاضر ۸۴ شرکت حمل و نقل داخلی فعال کالا، ۹ هزار و ۵۷۵ نفر راننده و۱۰ هزار و ۵۰۰ ناوگان باری در بخش حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای تحت پوشش این اداره کل فعالیت می‌کنند.

امیرزاده در بخش دیگری از صبحت‌هایش درباره میانگین عمرناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای استان توضیح داد و گفت: میانگین عمر ناوگان سبک ۱۵ سال، نیمه سنگین ۲۵سال و سنگین ۱۸سال است که در مقایسه با سن فرسودگی ناوگان کشوری در جایگاه معمول اعلام شده قرار داریم.

وی همچنین درباره تعداد مراکز معاینه فنی خودرو در استان توضیح داد و گفت: در حال حاضر سه مرکز فعال معاینه فنی خودرو در البرز داریم که از ابتدای سال تاکنون ۳۰ هزار و ۶۹۱ خودرو به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

معاون حمل‌و‌نقل اداره‌کل راهداری‌وحمل نقل جاده‌ای البرز تصریح کرد: از این تعداد خودرو ۲۲ هزار و ۹۷۶ در تست معاینه‌های فنی قبول و هفت هزار و ۷۱۵ خودرو نیز مردود شده‌اند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=1855