• برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز :

تمدید بازپرداخت بدهی واحدهای تولیدی البرز

  • کد خبر : 7386
  • 17 آبان 1401 - 19:12
تمدید بازپرداخت بدهی واحدهای تولیدی البرز
مهلت بازپرداخت بدهی واحدهای تولیدی البرز تمدید شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: مهلت بازپرداخت بدهی های غیرجاری واحدهای تولیدی به بانک های این استان تا پایان شهریور ۱۴۰۲ تمدید شد.

رامین ربیعی روز با اعلام این تصمیم ، اظهار داشت: شورای پول و اعتبار با تمدید زمان امهال مطالبات واحدهای تولیدی دارای بدهی غیرجاری، تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۲ موافقت کرده است.

وی ادامه داد: پیرو بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موضوع ابلاغ تمدید شورای پول و اعتبار در خصوص لزوم امهال مطالبات واحدهای تولیدی دارای بدهی غیرجاری با شرایط معین، شورای پول و اعتبار با هدف مساعدت به بنگاه‌های تولیدی، با پیشنهاد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موافقت کرد.

ربیعی بیان داشت: بر این اساس، موسسات اعتباری استان موظف هستند بنا به درخواست واحدهای تولیدی دارای مجوز از جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت یا میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که به تشخیص و معرفی کارگروه‌های استانی تسهیل و رفع موانع تولید در چارچوب ضوابط ابلاغی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، در بازپرداخت بدهی خود به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی دچار مشکل شده‌اند و تمام یا بخشی از بدهی‌آن‌ها، غیرجاری شده است، بدهی واحدهای تولیدی مشمول را برای یک‌بار و حداکثر به مدت پنج سال، با اخذ میزان (۷/۵ درصد) از مانده بدهی و با دوره تنفس ۶ ماهه در چارچوب دستورالعمل نحوه امهال مطالبات مو سسات اعتباری، امهال کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز مهرماه گذشته اعلام کرد که امسال ۲۳۴ واحد تولیدی و صنعتی دراین استان تسهیلات بانکی با هدف رونق تولید دریافت کردند.

رامین ربیعی با اشاره به سهم ۲۶ درصدی استان البرز از مجموع پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور افزود: استان البرز طی سه سال اخیر و از ابتدای امسال تاکنون در روند پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی جایگاه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی بیان داشت: از ابتدای امسال و در قالب مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ۲۳۴ واحد تولیدی و صنعتی بالغ بر ۲ هزار میلیارد ۱۲۶ تومان از بانک‌های عامل استان البرز تسهیلات دریافت کرده اند.

ربیعی گفت: در این مدت مجموع پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور بالغ بر هشت هزار و ۲۴۸ میلیارد تومان بوده که استان البرز با سهم حدود ۲۶ درصدی از پرداختی ها جایگاه نخست کشوری را در این بخش کسب کرده است.

استان البرز دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی است.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=7386