• برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز:

همزمان با هفته تربیت بدنی المپیاد ورزشی درون مدرسه ای استان البرز کلید خورد

  • کد خبر : 6903
  • 02 آبان 1401 - 10:48
همزمان با هفته تربیت بدنی المپیاد ورزشی درون مدرسه ای  استان البرز کلید خورد
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش، المپیاد ورزشی درون مدرسه ای این استان کلید خورد.

سید مسلم رییسی اظهارداشت: این المپیاد با مشارکت ۵۳۰ هزاردانش آموز در ۲ هزار و ۲۰۰ کد مدرسه استان البرز عملیاتی شده است.
وی از المپیاد ورزشی درون مدرسه ای به عنوان رویدادی مهم و تاثیر گذار در سلامت و نشاط دانش آموزان یاد کرد و یادآورشد: همه فعالیت‌های ورزشی، ورزش صبحگاهی، حیاط پویا، المپیاد و جشنواره‌های ورزشی که در مدرسه‌ها انجام می‌شود برای دستیابی دانش‌آموزان به سواد حرکتی است.
وی شناسایی و کشف استعدادهای بالقوه دانش آموزان در رشته‌های ورزشی و هدایت آنها در دوره‌های مختلف، افزایش سطح آمادگی جسمانی، ایجاد انگیزه و افزایش گرایش دانش‌آموزان به مدرسه، شادابی و نشاط در بین آنان، تقویت هویت ملی و اسلامی، توسعه ورزش همگانی و مشارکت‌پذیری همه دانش‌آموزان، معلمان و اولیا را از جمله مهمترین هدف‌های المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای ذکر کرد.
رییسی بیان داشت: برای ارتقای کیفیت درسی دانش آموزان باید به سلامت جسمانی و تقویت روح نشاط و شادابی آنها توجه شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز خاطرنشان کرد: المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای فرصتی ارزشمند برای یادگیری قوانین زندگی در قالب بازی و فعالیت‌های گروهی، شناسایی استعداد دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف و مشارکت گروهی و فرا گرفتن مهارت‌های اجتماعی است.
وی ادامه داد: گرایش بیشتر دانش‌آموزان به سمت ورزش موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: کم تحرکی یکی از عوامل بروز مشکلات جسمی در بین دانش‌آموزان است و سلامت جسمی و روحی این قشر در شکل‌گیری زندگی سالم برای آنها نقش اساسی دارد و می‌تواند به ارتقای تحصیلی نیز کمک کند.
رییسی با بیان اینکه فعالیت المپیاد درون مدرسه ای با حضور دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی انجام می شود، تاکید کرد: در این المپیاد تمام رشته های ورزشی انفرادی و تیمی ابتدا به صورت رعایت های مدرسه ای و پس از آن به صورت منطقه ای بین دانش آموزان برگزار می شود و پس از آن نفرات برتر به مرحله استانی ودر نهایت کشوری راه پیدا می کنند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=6903