• برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
مدیرعامل شرکت گاز استان البرز :

تأمین حدود 72 درصد سبد انرژی استان البرز توسط گازطبیعی در بخش خانگی، تجاری و صنعتی

  • کد خبر : 4775
  • 22 تیر 1401 - 7:01
تأمین حدود 72 درصد سبد انرژی استان البرز توسط گازطبیعی در بخش خانگی، تجاری و صنعتی
یکی از توفیقات شرکت گاز استان البرز تامین حدود 72 درصد سبد انرژی استان توسط گاز طبیعی در بخش خانگی/ تجاری/ صنعتی و ... به‌عنوان یک ظرفیت بالقوه در استان است.

سیدرضا غفاریان، مدیرعامل شرکت گاز استان البرز در حاشیه مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که در سالن جلسات شهید باهنر ساختمان مرکزی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار کرد: از 17 شهر استان البرز، 16 شهر گازدار و آسارا، تنها شهر باقیمانده استان، در حال اجراست.

وی ادامه داد: درصد بهره‌مندی خانوار شهری استان نیز در حال حاضر 99.9 درصد بوده و تعداد مشترکین در بخش شهری تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری، 867175 مشترک است.

غفاریان در ادامه، افزود: همچنین 88.3 درصد خانوار روستایی در حال حاضر در سطح استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند، این در حالی است که از 293 روستای هدف گازرسانی استان، 186 روستا گازدار، 49 روستا در حال اجرا و همچنین 57 روستا اخیراً پیمان‌سپاری شده و در مرحله آغاز عملیات اجرایی قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با بیان این که مجموعاً پروژه‌های گازرسانی به 106 روستا در شهرستان‌های طالقان، کرج (محور چالوس) و نظرآباد در دست اجراست، گفت: در راستای رونق تولید، رونق صنایع روستایی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان، ایجاد اشتغال، جلوگیری از مصرف سوخت میان تقطیری و کمک به کاهش آلاینده‌ها و جایگزین کردن سوخت پاک، گازرسانی به روستاهای محور چالوس بطور ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به گازدار شدن 14 روستای شهرستان طالقان در سال 1400، گفت: مجموعاً تعداد 32 روستای این شهرستان تا پایان سال 1400 از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده و تعداد روستاهای در دست اجرای این شهرستان در حال حاضر 48 روستا می‌باشد.

غفاریان تشریح کرد: روند رو به رشد جمعیت و صنعت در استان دغدغه‌هایی جهت تأمین انرژی پایدار در سال‌های آتی را در بر داشته که این امر به طراحی خط انتقال جدید غرب کرج به طول 60 کیلومتر منجر شد که این خط ضمن رفع مشکل کمبود گاز در البرز، توزیع و تأمين پايدار و مستمر جريان گاز از غرب استان در همه سطوح مصرف و بطور خاص صنایع با چشم انداز 50 سال آینده، ايجاد زيرساخت توسعه‌اي استان در بخش تامين انرژي، توسعه صنعت و اقتصاد در سطح استان بر اساس طرح هاي آمايش سرزمين، رونق فضاي كسب و كار، رونق توليد و ایجاد ظرفیت سرمایه‌گذاری در استان را تضمین می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با اشاره به موضوع فوق افزود: در راستای تکمیل و بهره‌برداری از این خط و به‌منظور استمرار و پایداری جریان گاز طبیعی مصرف‌کنندگان صنعتی، خانگی و تجاری در سطح استان و ایجاد بالانس شبکه در نقاط مصرف شهرستان کرج و بطور خاص غرب این شهرستان، شرکت گاز استان البرز خط تغذیه تقویتی غرب کرج به طول 38 کیلومتر را طراحی و در شرف اجرا داشته که پس از تکمیل خط انتقال و اجرای CGS غرب شهر کرج، اتصال برقرار می‌شود.

وی در پایان، گفت: از اهم اقدامات این شرکت در راستای بهره‌مندی از مصوبه شورای اقتصاد در خصوص خوشه‌بندی مناسب صنایع باقیمانده مصرف کننده سوخت مایع و گازرسانی به واحدهای صنعتی استان، می‌توان به جایگزینی گاز و افزایش ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان اشاره کرد که توسعه صنعت و اقتصاد و متعاقباً ایجاد ظرفیت‌های اشتغال‌زایی در سطح استان را در پی خواهد داشت. در همین راستا، در طول سال‌های 95 تا 1400، میزان 170 صنعت گازدار شده که بر این اساس، مجموع صنایع عمده جدید و مصرف‌کننده سوخت مایع گازدار شده تاکنون، به 1145 صنعت می‌رسد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=4775