• برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز:

برخورداری ۸ هزار نفر از آموزش‌های فنی‌ حرفه‌ای البرز

  • کد خبر : 4621
  • 11 تیر 1401 - 7:45
برخورداری ۸ هزار نفر از آموزش‌های فنی‌ حرفه‌ای البرز
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز از آموزش ۸۲۶۹ نفر در البرز در سه ماهه اول امسال در مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای استان، خبرداد.

بهزاد غفاری افزود: آموزش‌های فنی و مهارتی در بخش‌های مختلف دولتی و آموزشگاه‌های آزاد بخش خصوصی در خوشه‌های خدمات، فرهنگ و هنر ، صنعت و کشاورزی اجرا شده است.

وی افزود: ۴ هزار و ۲۴۵ نفر دوره در بخش‌های آموزشی دولتی از جمله پادگان، زندان، سکونتگاه‌های غیر رسمی، کارگاه مهارت آموزی در محیط واقعی کار، کارگاه ثابت شهری، روستا، سیار شهری، اصناف، مراکز جوار کارگاهی، ضمن کار و مراکز درمانی تحت پوشش بهزیستی و ۴ هزار و ۲۴ نفر دوره نیز در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان صورت گرفته است.

غفاری با بیان اینکه مهارت آموزی مهمترین پشتوانه جهت اشتغال پایدار و رونق تولیدات داخلی با کیفیت است، خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه استان البرز استانی با نرخ مهاجرت بالا، برخوردار از صنایع بزرگ و جمعیت جوان می باشد، برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری و تربیت و آموزش منابع انسانی کارآمد برای ورود به عرصه تولید و اشتغال پایدار است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز نقشه راه این اداره کل را اجرای سیاست‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در راستای ارتقاء وزن اجتماعی مهارت با تغییر نگاه جامعه و ایجاد جریان ملی مهارت آموزی، توسعه و تضمین کیفیت آموزش های مهارتی عنوان کرد که به رشد اقتصادی پایدار مطابق با نیاز بازار کار و تحولات فناوری و کاهش زمان دسترسی به کار انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=4621