• برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر کرج:

سکان شهر باید در دست مدیری توانمند در زمینه‌ های اجرایی باشد

  • کد خبر : 4480
  • 01 تیر 1401 - 11:09
سکان شهر باید در دست مدیری توانمند در زمینه‌ های اجرایی باشد
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر کرج گفت:با تامل بر مسائل گوناگون شهر می توان به این نتیجه رسید که سکان شهر باید در دست مدیری توانمند در زمینه‌ های اجرایی باشد.

حسین مهاجری در پنجاه و هشتمین جلسه رسمی شورای شهر کرج با اشاره به استیضاح شهردار اسبق شهر کرج و ضرورت اجرایی این مهم اظهارداشت :اگر چه شهردار قبلی محاسن متعددی داشت ولی تجربه بیش از ده ماه اخیر مدیریت شهری کرج، اعضای شورا را به این نتیجه رساند که تغییر در مدیریت شهر ضروری است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر کرج با اشاره به نقل قولی از شهردار سابق ادامه داد: نقل قولی از شهردار سابق در خصوص نحوه انتصابات در سطوح مدیریتی شهرداری که گفته‌اند “تا خودم به نتیجه نرسم مدیری را انتخاب نمی‌کنم حتی اگر سفارشی باشد” اما در نقلی دیگر اظهار داشتند که برخی مدیران سفارشی بودند.

وی افزود: اگرچه مشورت و نظر خواهی از کارشناسان امر و اعضای شورا در راستای انتخاب فرد شایسته پسندیده است اما حواله کردن مشکلات به موضوعات این‌چنینی قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: همچنین در لایه پایین‌تر برخی از مدیران شهرداری گلایه‌هایی داشتند چرا که بدون مشورت با آنها معاونین و زیر مجموعه آنها مشخص و انتصاب می شدند و این مطلب را دلیل کارایی ضعیف مجموعه تحت مدیریت خود عنوان می کردند.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر کرج بیان کرد: از جمله موضوعاتی که بارها مطرح شده است نبود برنامه جامع برای مدیریت مسائل شهری است؛ برنامه‌هایی که می بایست اولویت های مدیریت شهری در زمینه های مختلف و همراه زمانبندی و راهکارهای اجرایی و پروسه اجرای آنها در آن تعریف و تشریح شده باشد اگرچه بیش از 10ماه فرصت برای این امر بنظرکافی می آید اما علی رغم توصیه های شورا نتیجه ای در این خصوص مشاهده نگردید.

وی با اشاره به اینکه قانون لازم الاجرا است تاکید کرد: این نکته یکی از نقاط ضعف شهردار سابق بود چرا که در برخی موارد به علت عدم تجربه کافی حل مساله شهری به خوبی انجام نمی شد.

مهاجری با بیان اینکه تعاملات درون شهری و برون شهری .یکی از مسائلی است که باعث بروز مشکلات و ایجاد حواشی در طول این دوره شد گفت: برخوردهای زیادی از این دست به علت عدم تدبیر ایجاد گردید.

وی ادامه داد: قطعا این جمله به این معنی نیست که درخواست های غیر معقول از طرف افراد حقیقی یا حقوقی مورد اجابت قرار گیرد بلکه تدبیر امور و طی نمودن راهکار و مسیر در جهت کمترین تنش و بیشترین بهره برداری در راستای محقق شدن اهداف مدیریت شهری است.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=4480