• برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
امام جمعه کرج:

مسئولین در مسیر انقلاب حرکت کنند و خود را از مردم جدا نکنند

  • کد خبر : 12118
  • 14 خرداد 1402 - 18:41
مسئولین در مسیر انقلاب حرکت کنند و خود را از مردم جدا نکنند
نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بابیان اینکه دو روز ۱۴ و ۱۵ خرداد در تاریخ معاصر ایران پرنقش و تأثیرگذار بوده و منشأ تحولات بعدی شده است، گفت: یک روز قیام مردم و آغاز حرکت طاغوت ستیزی و اسلام‌خواهی به رهبری حضرت امام که ولو با کشتار هزاران نفر به‌ظاهر سرکوب شد اما ثمره آن پیروزی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ و برچیده شدن بساط سالیان طولانی ظلم و دین‌ستیزی بود. روز حیات دوباره اسلام بود. بحث راجع به علل به وجود آمدن قیام و نقش و آثار آن در جریان انقلاب مردم علیه طاغوت فرصت مفصلی غیر از خطبه را می‌طلبد.

قیام خونین ۱۵ خرداد روز حیات دوباره اسلام بود

وی در ادامه افزود: روز دیگر ارتحال حضرت امام و انتخاب رهبر معظم انقلاب به‌عنوان امام المسلمین؛ و در بحث جهاد تبیین هر سه موضوع را باید با دقت مطرح و زوایای آن را بیان و تکرار کرد تا جلوی انحراف و تحریف این وقایع مهم گرفته شود. بنده هرسال در این ایام به گوشه‌ای از شخصیت امام و مکتب ایشان پرداخته و سعی کردم جلوی تحریفی اگر وجود دارد را بابیان مطلب صحیح بگیرم.

نسل کنونی درک کاملی از امام ندارند / قطعاً در شناساندن شخصیت چندبعدی و اندیشه‌ متعالی امام به نسل کنونی کوتاهی شده است

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه قطعاً در شناساندن شخصیت چندبعدی و اندیشه‌ متعالی امام به نسل کنونی کوتاهی شده است، اظهار داشت: نسل کنونی درک کاملی از امام ندارند. حتی در دستگاه‌های رسانه‌ای رسمی کشور هم کار عمیق و اثرگذار دیده نمی‌شود. حرکت جان داری که بخواهد زوایای «شخصیتی» و «تفکری» و «مدیریتی» امام را برای مردم بازگو کند غیر از خود حضرت آقا که تبیین‌کننده حرکت امام و شرح کننده مکتب امام هستند و مدیریت نظام اسلامی را بر اساس اندیشه امام (ره) دنبال می‌کنند دیده نمی‌شود.

امام را صریح باید آورد وسط میدان / هرکس می‌خواهد ناراحت شود، بشود

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در این رابطه پرداخت و بیان داشت: دربیانی آقا فرمودند: «مواضع امام بایستی به‌طور روشن و واضح، همان‌طور که خود او گفت، همان‌طور که خود او نوشت، تبیین شود، این ملاک راه امام و خط امام و صراط مستقیم انقلاب است… این فکر غلطی است که برای اینکه امام پیروان بیشتری پیدا کند، کسانی که مخالف امام هستند، آن‌ها هم به امام علاقه‌مند شوند، بایستی ما بعضی از مواضع صریح امام را یا پنهان کنیم یا نگوییم یا کمرنگ کنیم»؛ دیده‌اید بعضی‌ها میگویند حالا این قسمت از صحبت‌های امام را نگوییم تا بتوانیم جذب داشته باشیم. «نه امام هویتش، شخصیتش به همین مواضعی است که خود او با صریح‌ترین بیان‌ها، روشن‌ترین الفاظ و کلمات، آن‌ها را بیان کرد»؛ چرا می‌خواهید تحریف کنید. بگویید امام این‌گونه بود؛ راجع به لیبرال‌ها این‌گونه می‌گفت، راجع به نهضت آزادی این‌چنین می‌گفت، راجع به افرادی که در کنار خود امام بودند و خلاف مسیر امام حرکت می‌کردند این‌گونه می‌گفت؛ بگویید هرکس می‌خواهد ناراحت شود بشود. «امام را صریح باید آورد وسط میدان». چه بیان قشنگی دارد!

محور فعالیت‌های امام خدا بود نه تعریف مردم / امام لحظه‌ای از حمایت محرومان و مستضعفان دست‌ برنداشت

وی با تأکید بر اینکه سخن گفتن درباره شخصیتی که همه کارهایش از روی اخلاص و برای خدا بود و به چیزی غیر از تکلیف الهی فکر نمی‌کرد سخت است، اذعان داشت: محور فعالیت‌های امام خدا بود نه تعریف مردم؛ و در همه حال از خدا استمداد می‌طلبید و وعده خدا را صادق می‌دانست. اهل عبادت و عرفان و توسل و تضرع به درگاه الهی بود. سیاستمدار هم بود، فقیه هم بود، فیلسوف هم بود، عارف هم بود. لحظه‌ای از حمایت محرومان و مستضعفان دست‌ برنداشت. استقلال کشور برای او یک اصل مسلم بود و استبداد و استعمار و استکبار بشدت مخالفت داشت.

ملاک امام برای قضاوت، حال فعلی افراد بود

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه صفات ارزنده اخلاقی را در خودش ملکه کرده بود و اجازه نمی‌داد کسی در مقابلش به دیگری تهمت بزند و یا دروغ بگوید و خودش هم به کسی سوءظن نداشت و هرگز غیبت نمی‌کرد؛ خاطرنشان ساخت: ملاک او برای قضاوت، حال فعلی افراد بود و بر وحدت کلمه به معنای واقعی کلمه اصرار داشت؛ و رفتار و گفتار امام با مردم و باوری که به مردم داشت را همه مکرر شنیده‌اید و عده‌ای هم دیدیم.

افکار بلند امام (ره) گره‌های مسائل مختلف کشور اعم از اقتصادی و سیاسی را باز می‌کرد

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه یادآور شد: امام منادی توحید و مبلغ دین و اسلام ناب بود و شخصیتی که افکار بلندش گره‌های مسائل مختلف کشور اعم از اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی کشور را باز می‌کرد. خلاصه چون پرورش‌یافته مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام بود دارای شخصیتی ذو ابعاد شده بود که اگر بخواهیم درست درباره‌اش سخن بگوییم باید همه جهات وجودی او را دقت و تکرار کنیم.

عده‌ای برخلاف حرف صریح امام می‌گویند نظر امام چیز دیگری بود

وی در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این رابطه پرداخت و عنوان کرد: آقا فرمودند: «چون اگر یک حقیقتی بارها تکرار نشود و با جزئیات و خصوصیّات ذکر نشود، گمان تحریف این حقیقت به‌مرور وجود دارد»؛ اگر نگویید تحریفش می‌کنند. کما اینکه در طول این سال‌ها که خود ما بودیم، خود ما دیدیم، حرف‌هایش را شنیدیم، صدای ضبط است و در کتاب‌ها مکتوب است، باز یک عده‌ای برخلاف حرف صریح امام می‌گویند نظر امام چیز دیگری بود. «ما باید تکرار کنیم حقایقی را که در باب امام و در باب انقلاب گفته‌ایم، بازهم بگوییم و تکرار کنیم و مجال تحریف را از تحریف‌کنندگان بگیریم» این وظیفه ما است؛ لذا همه‌کسانی که گوینده هستند و فرصتی دارند، خط بیان آن‌ها در این روزها بلکه در طول سال باید تکرار این مطالب باشد.

«شخصیت امام»، «مکتب امام» و «عملکرد و مدیریت امام» سه محور هدف تحریف

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه تصریح کرد: این را باید همه بدانیم که افکاری و اشخاصی و گروه‌هایی شخصیت امام و مکتب امام و اندیشه‌های بلند امام را و هم‌چنین روش و عملکرد و دوران مدیریت امام را با روش‌های مختلف و بیانات گوناگون تحریف می‌کنند؛ یعنی سه تحریف دارند؛ یک، شخصیت امام و دو، مکتب امام و سه، عملکرد و مدیریت امام؛ در هر سه این‌ها تحریف انجام می‌دهند که باید در همه این موارد سخن گفت. هدفشان هم معلوم است.

با تحریف می‌توانند صراط مستقیم انقلاب و ملت را به انحراف بکشانند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه با تحریف است که می‌توانند صراط مستقیم انقلاب و ملت را به انحراف بکشانند، توضیح داد: مثلاً او را از استکبارستیزی بیاورند به سمت مذاکره با رأس مستکبرین عالم یعنی آمریکا. با تحریف است که می‌توانند فلسفه انقلاب را زیر سؤال ببرند. با تحریف است که می‌توانند از امام انتقام بگیرند و بین مردم و نظام فاصله بیندازند؛ و حتی با تحریف شخصیت امام و روش حکومتی امام، مدیریت حضرت آقا را هم زیر سؤال ببرند.

قانون خط قرمز حضرت امام بود

وی ادامه داد: مثلاً آمدند گفتند امام به قانون اهمیت نمی‌داد و دستورات فرا قانون می‌داد؛ یک‌مرتبه تصمیم می‌گرفت فلان کار بشود می‌گفت باید بشود؛ این را که میگویم گفتند؛ درحالی‌که قانون خط قرمز حضرت امام بود در همه حال و هیچ نوع از بی‌قانونی را قبول نداشت و زیر بار نمی‌رفت حتی در کشور فرانسه از گوشتی که برخلاف قانون آن کشور ذبح‌شده بود نخوردند لذا بااینکه شرایط انقلاب و بعدازآن حساس بود و خود ایشان هم شخص قاطع و مقتدری بود اما نمی‌توانید یک نمونه بیاورید که اقدام غیرقانونی انجام داده باشند. جریان بنی‌صدر باآن‌همه مشکلاتی که برای کشور درست کرد، در رابطه با جنگ چه مشکلاتی را درست کرد یادتان هست؛ اما امام چگونه برخورد کرد؟!

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه بابیان اینکه به جریان بنی‌صدر در اوایل انقلاب اشاره کرد و گفت: ۱۱ میلیون نفر رأی داده بودند، امام با اقناع‌سازی کار را جلو بردند. رأی‌ها را از مردم یکی‌یکی پس گرفت؛ یعنی مردم را به این باور رساند که بنی‌صدر به درد ریاست جمهوری نمی‌خورد؛ اما بااین‌حال حکم عزل نداد. تا زمانی که مجلس رأی بر عدم‌کفایت سیاسی بنی‌صدر نداد امام او را عزل نکرد حالا بعضی‌ها ایراد می‌گیرند که چرا آقا فلان رئیس‌جمهور را در آن زمانی که خلاف از او دید عزل نکرد؛ اما دیگر توجه ندارند که کار رهبری نیست عزل در مرحله اول. مسیر قانونی این است که اول مجلس به عدم‌کفایت سیاسی رأی دهد؛ بعد رهبر جامعه او را عزل کند.

امام خودش را خادم مردم می‌دانست

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه گاهی سر زبان‌ها می‌اندازند و شایع می‌کنند که امام نعوذبالله نوعی عوام‌فریبی داشت؛ و می‌خواهند این پیوند عمیق و وثیقی که امام با مردم داشت، یعنی مردم‌گرایی امام را به هم بزنند، یادآور شد: عوام‌فریبان مردم را در جهل نگه ‌می‌دارند اما امام مردم را آگاه می‌کرد و به صحنه می‌آورد. حرکت خودش را با مردم شروع کرد و ادامه داد تا پیروزی و بعدازآن هم اداره کشور را به مردم سپرد، در همان سال اول انقلاب، امام ۵ بار مردم را پای صندوق رأی آورد. با تشکیل بسیج مردمی که فرمودند ۲۹ میلیون باید جمعیت داشته باشد. مردم را مسئول حراست و حفاظت از کشور و انقلاب کرد. نمونه‌ای بیاورید که امام کاری را بدون تصمیم مردم انجام داده باشد. رسانه‌های همان موقع دنیا می‌گفتند امام محبوب‌ترین رهبر جهان است. چون خودش را خادم مردم می‌دانست.

استکبارستیزی و مبارزه بی‌امان با مستکبرین عالم را در مکتب امام یاد گرفته‌ایم

وی بابیان اینکه بعضی‌ها هم حرف‌های مضحک می‌زنند که مثلاً اگر امام الآن بود ما این‌قدر دچار استکبارستیزی نبودیم؛ یعنی امام رابطه با استکبار را می‌پذیرفت، گفت: این‌ها اصلاً با سیره و زندگی امام آشنایی ندارند. امام هم زمانی که با مستبدین داخلی در حال مبارزه بود از استکبار خارجی غافل نبود. اعتراض امام در قضیه کاپیتولاسیون روشن است که موضع شدید گرفتند و فرمودند: «سند بردگی ملت را امضا کردند». ما استکبارستیزی و مبارزه بی‌امان با مستکبرین عالم را در مکتب امام یاد گرفته‌ایم و برای اینکه فراموش نکنیم بزرگ‌ترین دشمن اسلام و انقلاب آمریکاست هر جمعه فریادمان بر سر آمریکا بلند است.

اگر آمریکا آدم شود و حقوق ملت ایران را رعایت کند می‌شود با او مذاکره کرد

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه به واقعه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام اشاره کرد و گفت: بعد از تسخیر لانه جاسوسی، کارتر رئیس‌جمهور وقت آمریکا اعلام کرده بود که ایران ما را تحقیر کرد. امام جواب داده بودند که این اول کار است، ایران تا آخر شما را تحقیر خواهد کرد. خوب این تفکر سازش با آمریکاست؟ اما امام یک تذکری داشتند و آن این بود که اگر آمریکا آدم شود و حقوق ملت ایران را رعایت کند می‌شود با او مذاکره کرد این بیان حضرت امام امروز هم هست که اگر آمریکا رعایت کند جمهوری اسلامی صحبت را می‌پذیرد؛ اما همین دو سه روز پیش یک تعدادی از مسئولین سپاه را دوباره تحریم کرد. دائم در حال تحریم است؛ با او که این‌طور نمی‌شود نشست صحبت کرد. شما ببینید رفتار آمریکا با مردم ایران در طول این سال‌ها بخصوص سال‌های اخیر چگونه است.

امام با شجاعت و شهامت جلوی قدرت‌های بیگانه می‌ایستاد / پیرو خط امام هم باید مثل امام باشد

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه امام به نصرت الهی ایمان داشت و لذا با شجاعت و شهامت جلوی قدرت‌های بیگانه می‌ایستاد، گفت: پیرو خط امام هم باید مثل امام باشد. صاف و شفاف مواضع خودش را بیان کند و از آن دفاع کند. امام می‌فرمود: «دشمن ما فقط محمدرضا نبود. هر کس مسیرش، مسیر اسلام نباشد دشمن ما است». یا فرمود: «نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد» اما عده‌ای دوست دارند مواضع امام را نسبت به بعضی افراد و گروه‌ها جور دیگر نشان دهند و یا در رفتار بر اساس این ملاک امام که موردقبول رهبر معظم انقلاب هم هست قدم برنمی‌دارند و عمداً مطرودین امام‌ و رهبری را در جلساتشان دعوت می‌کنند و تحویل می‌گیرند.

کسی که بزرگ‌ترین ضربه را به خط امام زد، زمانی رئیس‌جمهور بود و بعد در رأس فتنه‌ها قرار گرفت

وی در ادامه تصریح کرد: کسی که بزرگ‌ترین ضربه را به خط امام زده و زمانی رئیس‌جمهور بود و بعد در رأس فتنه‌ها قرار گرفت و سم‌پاشی کرد و برای نظام هزینه درست کرد و تفکرش این است که همه مخالفین نظام غیر از منافقین صلاحیت‌دارند که در نظام مسئولیت داشته باشند و نظارت شورای نگهبان را قبول ندارد، امام می‌فرمود تا مبارزه هست ما هستیم؛ این‌ها می‌گفتند باید تعامل کنیم و گفتگوی تمدن‌ها را مطرح کردند. امام می‌فرمود ما فرزند رمضانیم؛ این‌ها می‌گفتند وضعیت کشور در لبه پرتگاه قرار دارد.

کوچک‌ترین روحیه محافظه‌کاری در امام دیده نشد / روحیه انقلابی‌ رهبر معظم انقلاب با همان سال‌های اول مبارزه‌شان فرقی نکرده است

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه با تأکید بر اینکه همین‌ها تلاش دارند کشور را در دامن بدبختی و استکبار بیندازند، گفت: امام لحظه‌ای از موضع هجومی به غرب و شرقِ آن موقع کوتاه نیامد؛ کوچک‌ترین روحیه محافظه‌کاری در او دیده نشد، در روزهای پایانی عمر شریفش روحیه انقلابی‌اش تغییر نکرده بود با دوران جوانی. همین‌که امروز در حضرت آقا می‌بینیم. الآن حضرت آقا هشتادوچند سالشان است؛ روحیه انقلابی‌شان با همان سال‌های اول مبارزه‌شان فرقی نکرده است.

خط امام چیست؟

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تعریف «خط امام» پرداخت و گفت: در کلام امام ببینید: «گمان نکنید ما راه سازش با جهان خواران را نمی‌دانیم، اما هیهات که سیراب شدگان کوثر عاشورا به ملت خود خیانت کنند». چقدر عبارت قشنگ است؛ فکر کردید ما بلد نیستیم چطور تعامل کنیم با دنیا؟! می‌دانیم اما ما ملت امام حسینیم. همان‌که سردار بزرگ گفت. سردار سلیمانی دست‌آموز مکتب امام و اهل‌بیت است. امام می‌فرماید ما سیراب شدگان کوثر عاشوراییم و به ملت خودمان خیانت نمی‌کنیم.

باکسی رودربایستی نداریم

وی در ادامه تصریح کرد: آن‌وقت آن‌ها باکسانی که این‌گونه سخن می‌گویند بعضاً سر یک میز می‌نشیند و طرد نمی‌کنند. موضع باید در این‌جور موارد شفاف باشد. بله ما با افراد تعامل داریم، صحبت می‌کنیم، نشست‌وبرخاست داریم؛ اما به‌جاهای خاص و محکم انقلاب که می‌رسد باکسی رودربایستی نداریم. باید موضع محکم باشد؛ باید دقیق و شفاف باشد.

مسئولین در مسیر انقلاب حرکت کنند و خود را از مردم جدا نکنند

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه امام دائماً به مسئولین تذکر می‌داد که در مسیر انقلاب حرکت کنند و خود را از مردم جدا نکنند، گفت: این صحبت، امروز هم هست. حالا امروز ببینید شما راحت می‌توانید مسئولین را محک بزنید. بیان امام را ببینید کجاست؛ دربیانی فرمودند: «رفاه و مبارزه باهم جمع نمی‌شود و کسانی که بر این باورند که رفاه و مبارزه باهم سازگارند، آب در هاون می‌کوبند».

امروز مشکل ما مسئولینی هستند که تغییر ذائقه دادند

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه امروز مشکل ما همین مسئولینی هستند که تغییر ذائقه دادند، گفت: به دنبال رفاه افتادند. به دنبال حقوق نجومی افتادند. به دنبال این افتادند که بهره خودشان را از سفره انقلاب بردارند. مشکلات درست کردند. این خط امام نیست. خط رهبری هم نیست. خط اسلام هم نیست. چریدن و حیوانیت خودش را در اینجا نشان می‌دهد.

شخصیت امام و نوع رفتار امام را تحریف می‌کنند

وی در ادامه تصریح کرد: برای اینکه بتوانند در این مسیر حرکت کنند شخصیت امام و نوع رفتار امام را تحریف می‌کنند. می‌گویند امام اهل زندگی بود؛ و حالا که زندگی می‌خواهیم رفاه می‌خواهیم، حالا باغ می‌خواهیم، حالا برای اینکه بتوانیم باغ بگیریم باید مدارکی را برایش اثبات کنیم، باید برایش از بیت‌المال … و همین‌طور سرازیری است و سرعت زیاد می‌شود. امامی که از سال‌های طولانی قبل از انقلاب زندگی معمولی را بر خود حرام کرده بود و دائم در مبارزه و تبعید بود؛ آن‌وقت میگویند ایشان اهل زندگی بود؛ ما هم باید این‌جور عمل کنیم.

تا مبارزه هست ما هستیم

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه تأکید کرد: این جمله امام را نباید هرگز فراموش کنیم که فرمود: «تا کفر و شرک هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم». این کلام کهنه نمی‌شود و معیاراست. تا وقتی‌که کفر هست تا وقتی‌که شرک هست مبارزه هست. دیگر این را نمی‌توانند تحریف کنند که امروز کفر تمام‌شده. امروز هم کفر هست به شکل دیگری در قالب دیگری با صورت‌های دیگری و تا وقتی‌که شرک و کفر هست مبارزه هست. میدان مبارزه هر وقت بود ما هستیم؛ یعنی انقلابیون هستند، پیروان خط امام و پیروان خط رهبری هستند و دنبال می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: سالیان متمادی قبل از انقلاب تا پیروزی و بعدازآن تا امروز، مشکلات و سختی‌های فراوانی برای کشور توسط دشمنان فراهم شد؛ اما مسیری که حضرت امام، برگرفته از مکتب اهل‌بیت برای حفظ عزت ملی و اقتدار بین‌المللی برای ما ترسیم کرد، امیدآفرین و نجات‌بخش بوده است و امروز همین جهت‌گیری و حرکت توسط رهبر معظم انقلاب طی می‌شود؛ هم در اعتمادشان به مردم و هم در مدیریت نظام بر اساس مشی حضرت امام و حفظ استقلال و عزت ایران و دفاع از منافع ملت در مقابل بیگانگان و ده‌ها مسئله که من حدود ۱۰ صفحه مطلب یادداشت کرده بودم راجع به این بخش از صحبت راجع به حضرت آقا که بیان کنم اما چون وقت گذشته در فرصت دیگری بیان می‌کنم.

وی در خاتمه اظهار داشت: در همه این موارد می‌بینیم که امام المسلمین حضرت آقا در همان مسیر حرکت می‌کنند و این عقبه‌های کؤودی که در مقابل انقلاب اسلامی ما هرروز با ترفند جدید و رنگ جدید و سیاست جدید، پیچیده و ترکیبی و هیبریدی علیه ما فراهم می‌کنند و رسانه‌ها و بوق‌های شیطانی هم به کمکشان می‌آیند، ایشان این کشتی را در این دریای متلاطم در تمام این سال‌ها خوب هدایت کردند؛ با کمک شما مردم و با اعتماد بر خدای تعالی؛ و ما باید شکرگزار این نعمت الهی باشیم و از خدای تعالی سپاسگزاری کنیم و طلب می‌کنیم که سایه پربرکت فخر جهان اسلام این حکیم فرزانه بر سر مسلمین مستدام باشد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=12118