• برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
مسئول روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرج:

شیر سفید کرجی ۴ قلو زایید

  • کد خبر : 11784
  • 27 اردیبهشت 1402 - 9:30
شیر سفید کرجی ۴ قلو زایید
مسئول روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری از تولد ۴ توله شیر سفید در بوستان شهید چمران کرج خبر داد.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از ایسنا، محمد ایل بیگی گفت: ماده شیر سفید چهار ساله مرکز نگهداری از حیات وحش پارک چمران، در دومین زایمان خود چهار قلو زائید.

وی گفت: خوشبختانه حال هر چهار شیر تازه متولد شده مساعد و شیردهی نیز بدون تغذیه کمکی، تاکنون توسط شیر مادر انجام شده است.

این مسئول افزود: زایمان دوم این شیر زیر نظر روانپزشک متخصص حیوانات انجام و برخلاف زایمان قبلی، شیر مادر هر چهار توله خود را در شرایط مراقبتی پذیرفت.

ایل بیگی در خصوص جنسیت توله شیرهای تاه متولد شده نیز گفت: نر یا ماده بودن توله ها به دلیل «حفظ فاصله فیزیکی پرسنل مرکز نگهداری» و «کاهش استرس حیوانات» تا این لحظه قابل تشخیص نیست.

وی افزود: باتوجه به اینکه شیرهای سفید از حیوانات در معرض انقراض میباشند و در حال حاضر حدود ۳۰۰ قلاده از آن در جهان زیست می‌کنند، تولد توله شیرهای مرکز نگهداری حیوانات بوستان شهید چمران، اتفاقی مهم در عرصه حفظ این حیوانات است.

مسئول روابط عمومی سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در پایان گفت: شیرهای این مرکز تا چند ماه آینده و اتمام عملیات عمرانی محل نگهداری حیوانات در پارک محیط بان، راهی سافاری پارک منطقه حصار( اولین اکو پارک کشور با توپوگرافی طبیعی) خواهند شد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=11784

برچسب ها