• برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
1
پس‌از ۱۹‌ سال چشم انتظاری:

سوت قطار شهری کرج به دست احمدی وحیدی زده شد

  • کد خبر : 9980
  • 09 اسفند 1401 - 17:50
سوت قطار شهری کرج به دست احمدی وحیدی زده شد
احمد وحیدی وزیر کشور در آیین بهره‌برداری آزمایشی قطار شهری کرج، وارد استان البرز شد.

به گزارش کوه سرفراز، وحیدی برای آیین بهره‌برداری آزمایشی قطار شهری کرج، از ایستگاه چهارراه طالقانی تا محل برگزاری آیین افتتاحیه در ۴۵ متری گلشهر ، با قطار شهری آمد.

وزیر کشور در مراسم افتتاح متروی کرج با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهید عجمیان اظهار داشت: کشور بحمدالله در مسیر توسعه و رونق قرار دارد و این مورد خوشایند دشمن نیست.

وی در ادامه گفت : مترو یک امر لازم و ضروری محسوب می شود و البرز یک استان راهبردی است ، که در کنار تهران هم بستگی و پیوستگی دارد و بار تهران را به دوش می‌کشد و این نشان از اهمیت و فوق العاده بودن این استان است.

وحیدی گفت : احداث مترو تاثیر بسیاری در توسعه سیستم حمل و نقل عمومی دارد و موجب کاهش ترافیک می شود و در این راستا تامین اعتباری ۲۲۰۰ میلیارد تومانی را داشته‌ایم که قرار است ۶۰۰ میلیارد تومان آن در سال جاری اختصاص داده شود.

در دولت سیزدهم ۱۳۷ ایستگاه قطار شهری در کشور احداث می‌کنیم

احمد وحیدی با اینکه در حوزه قطار شهری در کشور اقدامات ویژه‌ای انجام شده، تصریح کرد: تا کنون بیش از ۳۳۰ کیلومتر ریل گذاری قطار شهری در کل کشور اجرا شده است و در نظر داریم تا پایان دولت سیزدهم ۲۳۰ کیلومتر دیگر به بهره‌برداری نهایی برسانیم و ۱۳۷ ایستگاه مترو جدید تا پایان دولت در کل کشور احداث کنیم.

وحیدی بیان کرد: احداث مترو تاثیر بسیاری در توسعه سیستم حمل و نقل عمومی دارد و موجب کاهش ترافیک می شود.

وی متذکر شد: در این راستا تامین اعتباری ۲۲۰۰ میلیارد تومانی را داشته‌ایم که قرار است ۶۰۰ میلیارد تومان آن در سال جاری اختصاص داده شود.

وزیر کشور در آخر گفت : امید است با همت روحیه جهادی استاندار و شهردار کرج، کلیه ایستگاه‌های قطار شهری کرج تا پایان دولت سیزدهم به طور کامل به بهره برداری برسد.

عبداللهی استاندار البرز؛ در آیین بهره‌برداری آزمایشی قطار شهری کرج گفت : با افتتاح قطار شهری کرج و توسعه زیرساخت‌ها ثابت می‌کنیم در سنوات گذشته جدیتی برای رفع کمبودها نبوده است.

استاندار البرز با بیان اینکه در نظر داریم ادامه خط دو متروی کرج را به داخل شهرستان فردیس ادامه دهیم؛ گفت: خط دو مترو کرج به طول ۲۷ کیلومتر از دانشگاه خوارزمی آغاز و تا شهرستان ملارد استان تهران ادامه خواهد داشت.

ادامه توسعه قطار شهری کرج به حمایت‌های دولتی نیاز دارد

مهرداد کیانی شهردار کرج در ادامه آیین بهره‌برداری آزمایشی قطار شهری کرج خاطر نشان کرد : همه تلاش ما در حوزه مدیریت شهری، اتصال پروژه مترو به ایستگاه شهید سلطانی و در ادامه مترو تهران است که تلاش می‌کنیم تا پایان دوره ششم شورای شهر کرج به صورت کامل محقق شود.

شهردار کرج با اشاره به نیاز پروژه قطار شهری کرج به حمایت‌های دولتی خاطرنشان کرد: قطعا با حمایت دولت محترم در آینده نزدیک شاهد تکمیل پروژه قطار شهری کرج خواهیم بود.

وی در ادامه گفت : افراد زیادی در این سال‌ها برای راه اندازی این پروژه تلاش کردند، حدود پنج سال هم این پروژه راکد مانده بود اما با حمایت اعضای شورای شهر ششم این اتفاق بالاخره رخ داد و امروز شاهد راه اندازی آزمایشی ایستگاه آیت الله طالقانی تا ۴۵ متری گلشهر هستیم.

در آخر به گزارش خبرگزاری مهر؛ کلنگ احداث قطار شهری کرج مهرماه سال ۱۳۸۲ به زمین زده شده و قرار بود پنج ساله افتتاح شود، بالاخره امروز هشتم اسفند ۱۴۰۱ ، بعداز حدود دو دهه انتظار، دو ایستگاه متروی کرج آزمایشی به بهره‌برداری رسید.

در آیین بهره‌برداری آزمایشی قطار شهری کرج توسط وزیر کشور ، مسئولین عالی رتبه استانی و اعضای شورای شهر کرج حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=9980