• برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3
در بازدید علیرضا عباسی از اداره کل هواشناسی استان البرز مطرح شد:

با سرمایه‌گذاری مدبرانه درسازمان هواشناسی می‌توان از بروز برخی حوادث جلوگیری کرد

  • کد خبر : 9587
  • 24 بهمن 1401 - 17:20
با سرمایه‌گذاری مدبرانه درسازمان هواشناسی می‌توان از بروز برخی حوادث جلوگیری کرد
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شواری اسلامی صبح دوشنبه 24 بهمن ماه ضمن بازدید از اداره کل هواشناسی استان البرز و شهرستان کرج گفت: اگر ده درصد از هزینه‌ای که در حوادث غیرمترقبه طبیعی صرف می‌شود را در ارتقای زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سازمان هواشناسی هزینه کنیم از بروز بسیاری از خسارات جانی و مالی جلوگیری کرده‌ایم.

به گزارش کوه سرفراز، دکتر «علیرضا عباسی» در این بازدید ضمن آگاهی از آخرین اقدامات صورت گرفته در جریان جدیدترین دستاوردهای علمی و فناوری هواشناسی البرز قرار گرفت.

وی اظهار داشت: برخلاف نظر قاطبه جامعه که علم هواشناسی را در حد پیش‌بینی وضعیت آب و هوا می‌دانند، این علم گستره بسیار وسیع و دقیقی دارد که می‌تواند از بروز بسیاری از مخاطرات و حوادث غیرمترقبه جلوگیری کند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: سرمایه‌گذاری در این سازمان نه تنها هزینه نیست که سرمایه‌گذاری بسیار مفید و مدبرانه‌ای است.اگر تنها ده درصد از هزینه‌ای که پس از رخ دادن حوادثی نظیر سیل و سرمازدگیِ محصولات کشاورزی در کشور صرف می‌شود را در ارتقای زیرساخت‌ها و به‌روزرسانی ابزار و ادوات لازم این سازمان هزینه کنیم نه تنها یک قدم جلوتر هستیم که از بروز بسیاری از خسارات جانی و مالی نیز جلوگیری کرده‌ایم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ضمن قدردانی از خدمات مسئولین و کارکنان هواشناسی با انتقاد از عدم اطلاع‌رسانی دقیق اقدامات مفید و گسترده‌ای که در این سازمان صورت می‌گیرد، گفت: بسیار دیده شده که کارهای نه چندان مهم صورت گرفته در بسیاری از سازمان‌ها و ادارات بزرگ‌نمایی می‌شود ولی در چنین سازمان مهم و حیاتی که اقدامات مهمی صورت می‌گیرد، عملکردها آنچنان که باید اطلاع‌رسانی نمی‌شود که این امر در تخصیص بودجه تاثیر منفی خواهد گذاشت.

وی در پایان با تاکید بر جهاد تببین از دست‌اندرکاران این مجموعه خواست ضمن اطلاع‌رسانی دقیق از فعالیت‌های این سازمان نگرش جامعه نسبت به سازمان هواشناسی را نیز بهبود بخشیده و آنان را با جزئیات برخی اقدامات مفید این سازمان آگاه کنند.

گفتنی است در جریان این بازدید نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی از موارد مهمی نظیر قدمت ایستگاه‌های هواشناسی البرز و ارزش آماری تجمیع شده در این مرکز به عنوان یکی از 3 مرکز مهم هواشناسی کشور، میزان بارندگی سالانه، میزان مصرف آب، وضعیت اقلیمی کشور به ویژه از منظر خشکسالی و مخاطراتی که استان را تهدید می‌کند، آگاه شد و از مسئولان خواست تا با برنامه‌ریزی منسجم، اطلاعات مفید و کاربردی لازم را در قالب بولتن خبری، بروشور و غیره در اختیار مردم و نمایندگان مجلس قرار دهند تا با تعامل مردم و مسئولان گام مهمی در راستای ارتقای وجه علمی و بودجه این سازمان برداشته شود.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=9587