• برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
2
نماینده مجلس:

با جهاد تبیین و بازگویی دستاوردهای ۴ دهه انقلاب بذر امید را دل مردم‌ بکاریم

  • کد خبر : 9454
  • 19 بهمن 1401 - 21:07
با جهاد تبیین و بازگویی دستاوردهای ۴ دهه انقلاب بذر امید را دل مردم‌ بکاریم
دکتر «علیرضا عباسی» نماینده محترم مردم استان البرز در جمع مردم محمد شهر ضمن بیان سخنانی به تبیین جایگاه ارزشمند ایران در میان قدرت‌های برتر دنیا پرداخت.

به گزارش کوه سرفراز، نماینده مردم شریف کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی که به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر در مسجد جامع محمدشهر سخن می‌گفت، بیان داشت: اگر مالک اشترهایی چون حاج قاسم در جنگ سخت دشمن را به زانو درآوردند اینک زمانی است که عمارهای انقلاب با جهاد تبیین گره‌های ذهنی نسل جوان را باز کنند و با بیان دستاوردهای ایران بار دیگر بذر امید را در دل مردم بکارند.

دکتر علیرضا عباسی ضمن بیان تاریخچه کوتاهی از روند شکل گیری انقلاب گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی مردم از اقصی نقاط کشور به رهبری امام خمینی لبیک گفته و به مصداق آیه اذا جاء نصرالله فوج فوج به ایشان پیوستند. اتفاقی که در کرج، ماهدشت و محمدشهر نیز به وقوع پیوست و متوقف کردن گارد زرهی ستمشاهی در مردآباد کرج نمونه‌ کوچکی از این همبستگی، وحدت کلمه و ایمان به خدا و رهبری امام بود که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به برخی شعارهای محوری از جمله « نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» که از همان بدو انقلاب در کشور مورد تاکید قرار گرفت، اظهار داشت: امام راحل از همان زمان یک حکمرانی دینی را تبیین و پایه گذاری کردند و معتقد بودند نه تنها دین می‌تواند جامعه را اداره کند که قادر است جامعه جهانی را نیز مدیریت کند.

عباسی با بیان اینکه این تفکر سبب ایجاد رعب و وحشت در میان کشورهای مختلف شد، گفت: در پاسخ به آنان که می‌گویند ایران در میان قدرت‌های جهان محلی از اعراب ندارد، باید گفت: پس چگونه است که جهان از ترویج این تفکر و فرهنگ دچار رعب شد و از آغاز پیروزی انقلاب تا کنون در تلاش برای فروپاشی نظام است؟

نماینده مردم شریف کرج، اشتهارد و فردیس در ادامه با اشاره به حوادث بعد از فروپاشی شوروی که منجر به این شد که آمریکا داعیه‌دار قدرت تک قطبی جهان شود، یادآور شد: از همان زمان کشورهایی مثل چین، هند و روسیه نیز سعی کردند خود را به عنوان ابرقدرت جهان در عرصه‌های مختلف نشان دهند.

وی افزود: اما در سند امنیت ملی آمریکا و‌ سند بایدن که بیش از ۵۰ بار نام ایران در آن آمده، اشاره شده که اگر آمریکا تا سال ۲۰۲۵ بتواند بر قدرت‌های موجود فائق شود به قطب بلامنازع جهان تبدیل خواهد شد. بر این اساس سه کشور چین، ایران و روسیه مهمترین رقیب آمریکا هستند که هر یک به ترتیب در زمینه اقتصادی، گفتمان بین‌المللی و نظامی مهمترین رقیب آمریکا هستند. همچنین در یکی از نشریات علمی برتر جهان که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد، آمده است که ایران در حال پیشرفت است و تنها گزینه برای جلوگیری از این پیشرفت را اعمال تحریم‌ها و ایجاد ناآرامی‌ و تنش‌های اجتماعی عنوان کرده است.

دکتر عباسی در ادامه سخنان خویش با گریزی به ۸ سال جنگ تحمیلی، تحریم‌های دنباله‌دار اقتصادی و سیاسی ایران و ایجاد تنش‌های اجتماعی اخیر در کشور بیان کرد: در طول این سالها دشمن بیشتر قدرت نظامی و اقتصادی ایران را هدف قرار داده بود ولی در سالهای اخیر با زیرکی تمام قدرت جنگ‌ سخت را به حاشیه کشانده و با تمام توان بر نفوذ فرهنگی و جنگ نرم تکیه کرده است.

وی بروز اتفاقات اخیر در کشور را عاملی برای گرفتن سرعت پیشرفت ایران دانست و خاطرنشان کرد: غربی که زن در آن جایگاهی ندارد، دلسوز منافع ایران و زن ایرانی شده است؟! مگر نه این است که اسلام از همان بدو بعثت پیامبر با تکیه بر مقام شامخ حضرت زهرا سلام الله به زن عزت و کرامت داد؟ پس چگونه است در جامعه اسلامی ایران که با پیروی از فرمایشات و تاکیدات دین مبین اسلام به زنان ارزشمندی و منزلت داده شده شعارهایی چون «زن، زندگی، آزادی » سرداده می‌شود که نشانگر فریب خوردگی برخی و البته قدرت نفوذ فرهنگی دشمن و‌ ضعف ما در عرصه فعالیت فرهنگی است.

نماینده مردم استان البرز تصریح کرد: چگونه است که ۶۰ تا ۷۰ درصد دانشجویان کشور را دختران و زنان تشکیل می‌دهند، بیش از ۴۰ درصد هیئت علمی دانشگاه‌های کشور زنان هستند و این همه بانوان در عرصه‌های مختلف علمی درخشیده‌اند و باز هم غرب مدعی زن ستیزی در ایران است؟ این نیست مگر به همان قدرت نرم جمهوری اسلامی که می‌تواند دنیا را به سمت گفتمان و حکمرانی انقلابی پیش ببرد که زن در آن جایگاه و منزلت داشته باشد ولی دشمن با جنگ فرهنگی این ارزش‌ها و دستاوردها را وارونه نشان دهد.

عباسی با اشاره به دستاوردهای علمی ایران در عرصه‌های مختلف تکنولوژی، بیو تکنولوژی، نانو، سلول‌های بنیادی و… به رشد ایران در زمینه مسائل معنوی اشاره کرد و گفت: برگزاری اربعین حسینی در ایران و عراق، اعتکاف، غدیر و… با چنین جمعیت
کثیری ازجمله دستاوردهای مهم فرهنگی ایران در عرصه بین‌المللی است که نشان می‌دهد اگر مالک اشترهایی چون حاج قاسم در جنگ سخت دشمن را به زانو درآوردند اینک زمانی است که عمارهای انقلاب با جهاد تبیین گره‌های ذهنی نسل جوان را باز کنند و با بیان دستاوردهای ایران بار دیگر بذر امید را در دل مردم بکارند.

وی ادامه داد: هر چه قدر دشمن در تلاش است که نقاط قوت ایران را در چشم مردم تضعیف و تقلیل کند و به ضعف‌های دولت و کشور ضریب دهد، مردم باید هوشیارانه نقشه دشمن را خنثی کنند.

دکتر عباسی ضمن اشاره به برخی کاستی‌ها و ضعف در مدیریت‌ها گفت: بله قبول داریم که فساد در کشور موردی است ولی نباید به ناحق آن را سیستمی دانست.‌ بلکه باید با شفاف‌سازی به کسی اجازه فساد نداد. مسئولان باید در اتاق شفاف شیشه‌ای به بیان عملکرد خود بپردازند و مردم هم هوشیارانه نظارت کنند تا اگر خدای نکرده برخی بخواهند موریانه‌وار اعتقادات و باور به این نظام را در خفا بجوند با آن برخورد قاطع کنند؛ همانطور که در طول این سالیان مردم غیور ایران نشان دادند که چگونه با حضور میلیونی خود با سرباز ولایت، حاج قاسم، وداع می‌کنند و چگونه آنانی را که از اول پاگیری انقلاب با این نظام بودند ولی در نیمه راه از مسیر انقلاب جدا شدند، به فراموشی می‌سپارند. زیرا باور دارند این مردم با هیچ کس عهد اخوت نبسته‌اند و این ریزش و رویش‌ها در انقلاب امری طبیعی است و‌ تا رسیدن به تکامل این انقلاب و تبلور دولت، جامعه و تمدن اسلامی راهی طولانی در پیش داریم.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=9454