• برابر با : 3 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
7
سخنی بامسئولین:

چشمهارابایدشست،جور دیگرباید دید

  • کد خبر : 890
  • 25 مهر 1400 - 15:53
چشمهارابایدشست،جور دیگرباید دید
تعبیرنادرست پس ازدیدن بنای پرعظمت تخت جمشیدنشان از عدم مطالعه تاریخ است. زمانیکه اعراب جاهلیت انسانهارا به بردگی وبیگاری می کشیدند در تخت جمشید برده ای وجود نداشت به همه کارمندان وکارگران مزد میدادند وافراد ازکارافتاده مستمری بگیربودند.



برخی مسئولین بایدمطالعات تاریخی خودرا بیشترکنند تا همچون شهید مطهری تخت جمشید را معبر و مکان کورش (یا ذوالقرنین  همان پادشاه سدساز) که درقرآن از او یاد شده است ببینند.
تخت جمشید مهد تمدن وقانون واحترام به عقاید دیگران بود.
تخت جمشید ازنگاه خرد ورزان وعدالت پیشگان اولین جایگاه احترام به حقوق بشر وحق شهروندی درتاریخ است.
تخت جمشیدمارابه یاد ابادانی وشهرسازی وپستخانه ودولت وملت می اندازد.
ما ایرانیان تخت جمشیدرا داریم به آن افتخارمی کنیم واگر درمقام مقایسه برآییم درسایرکشورها درجنگهای خود زنان رابه کنیزی ومردان رابه غلامی و اسارت میگرفتند. بازهم میگوییم اسلام به ذات خودعیبی ندارد ولی افرادی که پرچمدار اسلام هستند باید چشمان خودرابشویندوزاویه دیدشان را عوض کنند.

حرف‌هایی که گفته شد جای نقد دارد؛ چراکه تخت جمشید نماد هنر، مهندسی و معماری است و بیش از ۲۵ قرن دوام آورده است. تخت‌جمشید باعث عبرت نیست، بلکه یک شاهکار و میراث ملی است و ما نباید تخریب و تحقیرش کنیم. من نمی‌دانم در چه شرایطی آن سخنان گفته شد اما به اعتقاد من خیلی زیبنده نبود؛ ما باید بیشتر از آنکه به معایب توجه کنیم، به حاصل دانش، معماری، مهندسی و ابزارهایی که آن زمان تخت جمشید با آن‌ها بنا شد توجه داشته باشیم، بنایی که شاید بخشی از آن هنوز کشف نشده است و باز هم تاکید می‌کنم این مجموعه میراث ملی ماست و در دنیا قابل احترام است
(تیام باهنر)

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=890

برچسب ها

ثبت دیدگاه

  1. عالی بود

  2. بسییییار عالی دستمریزاد ???

  3. درود بسیار عالی و شیوا بود

  4. بسیار عالی

  5. همیشه عالی همیشه زیبا