• برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
12
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز :

افزایش آمار تلفات نشخوارکنندگان کوچک در البرز

  • کد خبر : 824
  • 21 مهر 1400 - 10:31
افزایش آمار تلفات نشخوارکنندگان کوچک در البرز
محیط بانان در پایش منطقه با لاشه پنج راس کل و بز وحشی روبرو شدند که بلافاصله پس از این مشاهدات، نشست‌های هماهنگی در این استان و شهرستان برای پای کار آمدن دیگر دستگاه‌های مرتبط برای کنترل بیماری برگزار شد ضمن این که اقدامات کنترلی نیز در حال انجام است.

به گزارش کوه سرفراز ،فردین حکیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت : از جمله اقدامات کنترلی را خروج فوری دام‌های عشایر و دامداران از زیستگاه‌ها و مناطق آلوده این استان و جلوگیری از تقابل دام‌های اهلی و وحشی دانست و گفت: واکسیناسیون کامل دام‌های اهلی نیز در دستور کار است.

او افزود: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، یک نوع بیماری ویروسی است که با علائم مختلف در زیستگاه های حیاط وحش بروز می کند. البته این بیماری قابل سرایت به انسان نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با بیان این که این بیماری مختص گونه‌های نشخوارکنندگان کوچک است،گفت: گزارش‌ها حاکی از این است که علاوه بر البرز، استان‌های همجوار نیز درگیر این بیماری شده‌اند و به جهت پیشگیری به موقع از شیوع بیماری، محیط بانان در حال انجام پایش‌های منطقه هستند و در حال حاضر میزان تلفات حیات وحش در این منطقه، بیش از پنج راس کل و بز بوده است.

حکیمی با اشاره به این که کنترل این بیماری نسبت به سایر بیماری‌ها دشوارتر است، افزود: به علت جابجایی و گدارحیات وحش در زیستگاه‌ها و تردد آن‌ها حتی در مرز سایر استان‌ها، امکان انتقال و شیوع این بیماری در سایر استان‌ها نیز وجود دارد.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=824