حفظ عزت و احترام و توجه به کیفیت زندگی دوران سالمندی بسیار اهمیت دارد

به گزارش کوه سرفراز به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز ، این متخصص طب سالمندان داخلی اظهار داشت : دوران سالمندی یک روند تکاملی در سیر زندگی انسان هاست و علیرغم وجود تجربیات بسیار خوب و گرانبها ، دورانی است که شرایط خاص خود را داشته و با توجه به کاهش توانایی و عملکرد بدن نیاز به مراقبت و توجه جدی دارد
این متخصص طب سالمندی در همایش آموزشی بازنشستگان و مستمری بگیران گفت : تمام تلاش ما بر این است که نسبت به شناسایی و معرفی بیماریهای دوران سالمندی بپردازیم و در ادامه با ارائه راهنمایی های لازم بتوانیم از بسیاری از بیماری های دوران سالمندی پیشگیری نماییم .
وی افزود در دوران سالمندی بسیاری از اعضای بدن با کاهش عملکرد و با تغییراتی روبرو می شوند که می توانیم با انجام پیشگیری ها و اقدامات لازم در جهت تحقق شعار سالمند سالم قدم برداریم .
دکتر پاکروان در ادامه این همایش آموزشی نسبت به عملکرد هر یک از اعضا و قسمت های مختلف بدن در دوران سالمندی اشاره نمودند .
وی در بخشی از صحبت های خود به عملکرد مغز در دوران سالمندی و حافظه کوتاه مدت و بلند مدت و بیماریهای شایع این بخش از بدن انسان در دوران سالمندی اشاره و لزوم آموزش و اجرای مهارت های خاص از جمله نقاشی ، خطاطی ، حل جدول ، پیاده روی مستمر و در مسیر های مختلف و … را به منظور فعال نگه داشتن مغز و پیشگیری از آلزایمر ، تاثیر گذار عنوان کرد .
دکتر پاکروان در ادامه به برخی از بیماریهایی که ممکن است در دوران سالمندی اتفاق بیفتد اشاره و کاهش شنوایی دوران سالمندی ، عملکرد چشم و بینایی و بیماری های چشمی و راههای مقابله با آن ، کاهش حرکات روده و در نتیجه آن ایجاد یبوست ، افت عملکرد کلیه ها ، ضخیم شدن دیواره پروستات ، آرتروز و عملکرد مفاصل و مهره ها ، کاهش حجم عضلات و جایگزینی چربی به جای عضلات ، بوجود آمدن فشار خون در نتیجه سفتی عروق و رسوب کلسترول و تنگ شدن عروق و همچنین بیماری دیابت اشاره و به تشریح شکیل گیری هر کدام از این موارد و راههای پیشگیری و درمان آنها اشاره نمودند .
وی در پایان انجام روزانه و مرتب ورزش و پیاده روی ، نوشیدن آب به مقدار کافی و لازم و استفاده از مواد غذایی مناسب را در دوران سالمندی بسیار مهم توصیف نمودند .
شایان ذکر است این همایش های آموزشی ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران به صورت هفتگی و در روزهای چهارشنبه با همکاری مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز و کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر شهرستان کرج و با بهره گیری و آموزش متخصص طب سالمندان داخلی و برای حدود ۸۰ نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران انجام می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا