• برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان:

تردد کامیون در معابر درون شهری البرز ممنوع شد

  • کد خبر : 8180
  • 23 آذر 1401 - 12:02
تردد کامیون در معابر درون شهری البرز ممنوع شد
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: تردد کامیون ها در معابر درون شهری این استان به دلیل افزایش غلظت آلاینده ها ممنوع شد.

به گزارش کوه سرفراز به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ “حمد الله رحمتی پور” اظهار داشت: بر این اساس از روز دوشنبه تا پایان هفته جاری تردد هرگونه وسایل نقلیه سنگین در معابر شهری استان ممنوع است.
وی افزود: طبق مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای البرز، تمام فعالیت های عمرانی منجر به آلایندگی به جز موارد ضروری در معابر شهری این استان متوقف شده است.
سرهنگ رحمتی پور گفت: 3 هزار دستگاه خودروی فاقد معاینه ، ۱۷۰ خودروی دودزا و ۴۰ کامیون فاقد مجوز طی یک ماه گذشته در معابر شهری استان البرز اعمال قانون شدند.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: طرح برخورد قانونی با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال ادامه دارد اما در ۶ ماهه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلانشهر ها، این طرح ها به صورت گسترده پیگیری می شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: خودروهایی که عمر آن ها کمتر از 4 سال است نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای 4سال باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.
سرهنگ رحمتی پور بیان داشت: با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می رود شهروندان ضمن افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=8180