• برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3
اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز:

خانه های بهداشت کارگری در محیط های تولیدی توسعه و گسترش می‌یابند

  • کد خبر : 8111
  • 19 آذر 1401 - 10:38
خانه های بهداشت کارگری در محیط های تولیدی توسعه و گسترش می‌یابند
در جلسه ای با حضور اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی و درمان تامین اجتماعی استان البرز درسطح معاونت های بهداشتی درمانی و امور اجتماعی، بر توسعه و گسترش خانه های بهداشت کارگری با هدف افزایش پوشش خدمات بهداشتی به بیمه شدگان تایید شد.

این جلسه که در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز برگزار شد، مرضیه فهمیده معاون امور اجتماعی این اداره کل بر ضرورت توسعه و گسترش خانه های بهداشت کارگری با هدف افزایش پوشش خدمات بهداشتی به بیمه شدگان در سه سطح دستگاه های همکار در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تامین اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد.

معاون امور اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به دستورالعمل و برنامه مشترک گفت: به منظور ارتقاء سطح خدمات بهداشتی به بیمه‌شدگان عزیز و دستورالعمل برنامه مشترک ارائه مراقبتهای اولیه بهداشتی به کارگران بیمه شده و تخصیص سهمیه تاسیس ۱۶ خانه بهداشت تا پایان سال، نسبت به تامین سلامت کارگران اقداماتی صورت می پذیرد.

در این جلسه صفایی رئیس گروه سلامت کار معاونت بهداشتی با اشاره به عملکرد واحدهای تابع مرتبط حوزه مذکور گفت: دانشگاه علوم پزشکی آماده انعکاس نواقص و مشکلات خانه های بهداشت در کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی بوده و در خصوص آموزش رابطین خانه های بهداشت اعلام آمادگی می کند.

روستای نماینده مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز نیز مهمترین هدف کمیته را هم افزایی و استفاده از ظرفیت های ۳ دستگاه در رفع نقاط ضعف و تقویت خانه های بهداشت اشاره کرد و گفت: در کنار دانشگاه علوم پزشکی تمام تلاش خود را برای بهره مندی کارگران بیمه شدگان عزیز جامعه کار و تولید استان ارتقاء سرانه های بهداشتی اعلام میکنیم.

گفتنی است تامین حفظ و ارتقاء سطح سلامت نیروی کار در راستای اصل ۲۹ قانون اساسی و ماده ۱۴۷ قانون کار جمهوری اسلامی ایران به منظور ارائه خدمات اولیه بهداشتی در کارگاه های تولیدی ۵۰ تا ۴۹۹ نفر شاغل در قالب طرح مشترک ارائه مراقبتهای اولیه بهداشتی به کارگران در محیط های کارگری و تولیدی و صنعتی در بخش های مختلف صنعت ، معدن، کشاورزی و خدمات دنبال می شود.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=8111