فرونشست زمین در دشت های استان و آلایندگی نامتعارف نیروگاه منتظر قائم

علیرضا عباسی نماینده مردم در مجلس گفت که سهم خواهی آفتِ جریان انقلابی است لذا او بنا ندارد نظارت را به دخالت آلوده کند و همین طور مسئولان را به «دستگیری» به جای «مُچ گیری» دعوت نمود! او وضعیت شاخص ها در البرز را نامناسب توصیف و در ریشه یابی علت اظهار داشت: «دچار شدن به روزمرگی به جایِ احصاء مشکلات و اولویت بندی نیازها و ابتلایِ به شعارزدگی و رابطه گرایی در انتصابات نه تنها تغییر ایجاد نمی کند بلکه تحقق اهداف را نیز به تأخیر می اندازند.»

?عضو خانه ملت با اشاره به تامین ۸۰ درصد از نیاز آبی استان از سفره های زیرزمینی، از سهمِ ناچیز مردمِ البرز از آب گوارای سدهای طالقان و امیرکبیر به شدت انتقاد کرد و ضمن به صدا در آوردن زنگِ خطر تشدید پدیده فرونشست زمین در دشت های استان، گفت که عمقِ حفر چاه ها برای رسیدن به آب اکنون به بیش از ۲۵۰ متر رسیده است. آقای عباسی به همین بسنده نکرد و از مصرف سالانه ۷ میلیون معکب آب توسط نیروگاه برق منتظر قائم خبر داد که ۸۰ درصدِ جریان الکتریسیته تولیدیِ آن چراغ خانه ها در پایتخت را روشن می کند اما جانِ چاه های فرسوده آب در فردیس را می مکد!

?عضو مجلسِ یازدهم همچنین نرخ زاد و ولد در البرز را نشان دهنده موجِ پیری جمعیت در آینده ای نه چندان دور می داند و ورود سالانه حدود ۱۸۰ هزار مهاجر به شهرهای استان بدون آنکه شتابی در افزایش سرانه ها به چشم بخورد را بسیار نگران کننده می داند. آقای عباسی طعنه ای نیز به کلنگ زنی و افتتاحِ چندباره بیمارستان نیمه کاره فردیس در دولتهای گذشته زد و سوال کرد که مسئولان با بُریدن چند رُبان دیگر به اتمامِ پروژه و آغاز بهره برداری واقعی از آن تن خواهند داد؟ او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازدیدِ خود از نیروگاه منتظر قائم (عج)، آلایندگی سوختِ گازوئیل مصرفی برای تولید برق را ۱۵۰ برابر بیشتر از سوخت «مازوت»ی دانست که استفاده اش ممنوع شده بود!

?عضو مجلسِ یازدهم به اعضاء شوراها در البرز توصیه کرد که به جای ریل گذاری و رابطه گرایی برای تداوم انتخاب در پایان دوره چهار ساله، تصور کنند که تمامِ فرصت شان همین ۴۸ ماه است و برای خدمتِ هرچه بهتر و ایجاد تغییراتِ محسوس و حل مشکلاتِ جامعه تلاش حداکثری داشته باشند. او گفت که اگر سهم خواهی نماییم، جریانِ انقلاب زمین خواهد خورد و دشمنان البته دل شاد. آقای عباسی اما از خبرِ «رفع موانع آغاز احداث منبع عظیم ذخیره آب» به عنوان سوغاتی اش برای ساکنینِ شهرستانِ تشنه فردیس یاد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا