پرستاران‌خواستارپاسخگویی‌نظام پرستاری هستند

پرستاران از خلف وعده‌ها در زمینه‌ی قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری انتقاد دارند؛ خلف وعده‌هایی که به گفته‌ی رحمان پناه (قائم مقام خانه پرستار و فعال صنفی پرستاران) بیش از هرچیز دست پخت سازمان نظام پرستاری و معاونت پرستاری وزارت بهداشت است.

او تاکید می‌کند: وقتی کارانه قاصدک را به جای تعرفه‌گذاری جا زدند و به وزارت بهداشت ارائه دادند، حواس‌شان نبود که جامعه‌ی پرستاری هیچ رضایتی از این امر ندارد! بعد از پانزده سال غفلت از اجرای قانون، حالا پرستاران را دور زده‌اند و ادعا می‌کنند شیوه نامه‌ی قاصدک همان نظام تعرفه‌گذاری‌ست در حالیکه تعرفه‌گذاری تعریف دیگری دارد و باید شیوه‌نامه و نظام آن با مشارکت نمایندگان واقعی جامعه‌ی پرستاری کشور تنظیم می‌شود.
به گفته‌ی رحمان پناه، حالا سازمان نظام پرستاری و رئیس آن، حق اعتراض ندارند، چراکه آنچه امروز می‌بینیم نتیجه عملکرد خود اینهاست و همینها در سال ۹۳_۹۴ شیوه مراقبتی کیس متد را با قاصدک مخلوط کرده به عنوان تعرفه‌گذاری به خورد مجلس وقت دادند و حالا هم صفر تا صد شیوه نامه قاصدک را به جای تعرفه گذاری به دولت و وزارت تحویل دادند.

این فعال پرستاری در پایان اضافه می‌کند: عوام فریبی کافیست؛ جامعه‌ی پرستاری آگاه و هشیار است و به حقوق قانونی خود آشناست. جامعه‌ی پرستاری کشور رضایتی از این تعرفه‌گذاری که دست پخت آقایان است و واقعاً تعرفه‌گذاری نیست، ندارد. حق و حقوق پرستاران بعد از دو سال کرونا و دردسرهای بسیار آن بیش از این است که کارانه قاصدک را جای تعرفه‌گذاری جا بزنند و بگویند قانون اجرا شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا