• برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
تقدیروزیرارشادازشهردارنظرآباددرآیین پاسداشت روزکتاب:

دکتر صفری شهردار برتر کشور درحوزه فرهنگ و هنر شد

  • کد خبر : 7532
  • 28 آبان 1401 - 8:33
دکتر صفری شهردار برتر کشور درحوزه فرهنگ و هنر شد
در مراسمی که با حضور رییس جمهور ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مدیر کل کتابخانه های عمومی کشور در تالار وحدت برگزار شد به پاس تلاش ها و حمایت های شهرداری و شورای اسلامی در حوزه زیر ساخت های فرهنگی و هنری از شهردار نظرآباد به عنوان شهر برتر کشور در این حوزه تقدیر شد.

به گزارش کوه سرفرازبه نقل ازروابط عمومی شهرداری وشورای شهرنظرآباد،رییس جمهوری در آیین پاسداشت روز کتاب، کتابدار و کتابخوانی در تالار وحدت اظهارداشت: امروز در دنیا جاهلیت مدرن نمی‌خواهد جوامع آگاه شوند زیرا جامعه آگاه نمی‌گذارد که نظام سلطه بر سرنوشت او مسلط شود.

رئیس جمهور یکی از راه‌های اصلی آگاهی از احوال پیشینیان و فرهنگ گذشته و همچنین انتقال علم را کتاب و کتابخوانی دانست و افزود: حقیقتاً کتاب ذخیره ارزشمندی برای انتقال فرهنگ، آداب، رسوم و علم به عصرها و نسل‌‌هاست و باید گرامی داشته شود.
رئیس جمهور با اشاره به آیه شریفه «نون و القلم و مایسطرون» اظهارداشت: کتابی در قرآن کریم مورد سوگند خدای متعال است که موجب هدایت بشر و انتقال علم و دانش و فرهنگ به عصرها و نسل‌ها باشد و «مسطوری» که در قرآن به آن اشاره شده آگاهی‌بخش و راهگشای زندگی آحاد بشر است.
رئیسی در ادامه کتابداری را دانشی بسیار مهم و قابل توجه دانست و گفت: کتابداران به واسطه انس با کتاب و نگهداری از این ذخیره ارزشمند، در واقع در گلستان زندگی می‌کنند.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن ایام هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: روز ۲۴ آبان ماه مصادف با سالگرد ارتحال علامه طباطبایی است؛ شخصیتی موثر در جریان انقلاب اسلامی که با نگارش آثار ارزشمند و تربیت شاگردانی بزرگ، همچنان از اثرات وجودی ایشان بهره‌مند هستیم. به‌طوریکه بخش بزرگی از نظریات جریان انقلاب اسلامی از نظریات بزرگانی سرچشمه می‌گیرد که در محضر علامه طباطبایی تلمذ کرده‌اند.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: جناب آقای رئیسی ما در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با ظرفیت بالایی روبه‌رو هستیم. بیش از ۳۸۰۰ کتابخانه در سراسر کشور داریم که بر این اساس رتبه اول در منطقه و جهان اسلام را در این حوزه به خود اختصاص داده‌ایم. خوشبختانه با تکمیل پروژه‌های کتابخانه‌ای و توسعه کتابخانه‌ها در استان‌های مختلف روبه‌رو هستیم و در روستاهای دوردست نیز از طریق خودروهای حمل کتاب خدمات کتابخانه‌ای ارائه می‌شود. همچنین شبکه بزرگی از کتابداران که بخش مهمی از لشکر فرهنگی جمهوری اسلامی هستند، در گمنامی در حال خدمت‌رسانی به جامعه‌اند.وی با اشاره به توجه دولت به رفع مشکلات معیشتی کتابداران بیان کرد: حمایت از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و توسعه کتابخانه‌ها سیاست راهبردی حوزه فرهنگ است. بنده از روز اول شروع خدمت همواره بر رفع مشکلات کتابداران تاکید کردیم و این موضوع را در اولویت برنامه‌ها قرار دادیم و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شد که امیدواریم شاهد حل بخش اعظمی از مشکلات کتابداران عزیز باشیم.

گفتنی است شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر نظرآباد به پاس تلاش دراحداث مجموعه فرهنگی و هنری از جمله احداث فرهنگسرای امام علی (ع) و کتابخانه امام صادق (ع)و همچنین اجرای برنامه های فرهنگی در راستای ترویج کتابخوانی مورد تقدیر قرار گرفتند.

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=7532