رانندگان از سفرهای غیرضروری در مسیرهای کوهستانی البرز خودداری کنند

سرهنگ پیمان کرمی افزود: در صورت ضرورت سفر به ویژه در محور کرج – چالوس، رانندگان و مسافران تجهیزات کامل همراه داشته باشند.

وی اضافه کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی ، مسافران در حاشیه جاده ها و رودخانه ها توقف نکنند.

کرمی افزود: بروز گردو خاک و مه گرفتگی سبب کاهش دید افقی رانندگان شده که می طلبد ضمن رعایت قوانین رانندگی با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: خودروهای باربری طوری اقدام به بارگیری کنند که سبب ریزش کالادر سطح زمین بروز حوادث احتمالی نشود.

رییس پلیس راه البرز یادآورشد : طی چند روز گذشته باتوجه به بارش باران و گردو غبار چندین فقره واژگونی خودرو در جاده های پرترافیک البرز رخ داد که ناشی ازبی توجهی و عدم رعایت سرعت مطمئنه از سوی رانندگان بوده است.

وی بیان داشت: اطمینان از سلامت فنی خودرو، همراه داشتن سوخت کافی از مهمترین توصیه ها برای پیشگیری از مشکلات سفر است و رانندگان قبل سفر از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودروی خود اطمینان حاصل کنند تا سبب حوادث احتمالی نشود.
گودرزی افزود: همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه های پلیس راه البرز به رانندگان است .

کرمی تاکید کرد: رانندگان باید از توقف در محدوده هایی که احتمال ریزش سنگ دارد، پرهیز کنند.

وی گفت : پلیس راه استان البرز با آمادگی کامل درتمام راه های این استان برای هرگونه خدمات امدادی و انتظامی در محل های مورد نظرمستقر شده است.

مدیر کل هواشناسی استان البرز نیز پیش تر اعلام کرد: با تغییر الگوی نقشه های پیش یابی هوا ، هشدار سطح زرد هواشناسی این استان برای ۲ روز آینده از زرد به نارنجی تغییر کرد که بیانگر شدت وزش باد ، گردوخاک و ورود سامانه تندری است .

آرش بهاروند احمدی گفت:تحلیل آخرین الگوی پیش یابی حاکی از تشدید فعالیت سامانه تندری در دامنه‌های البرز مرکزی است که به موجب آن بعضی ساعات وزش باد شدید، ‌گرد و خاک و در پاره ای نقاط استان البرز رگبار، ‌رعدو برق، کاهش دما ‌ تا روز چهارشنبه شاهد خواهیم بود.

این مسوول بیان داشت: احتمال شکسته شدن شاخه های درختان،‌ سقوط اجسام،‌ سقوط تابلوهای تبلیغاتی سست طی این مدت زمان دور از انتظار نیست.

استان البرز دارای یک هزار و۵۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان می باشد.
نیمی از جاده ۱۶۰ کیلومتری جاده کرج- چالوس درحوزه استان البرز و نیمی دیگر درحوزه استان مازندران واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا