• برابر با : 6 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
2
امام جمعه کرج:

گفتمان امروز نظام اسلامی مقاومت است

  • کد خبر : 6816
  • 29 مهر 1401 - 15:10
گفتمان امروز نظام اسلامی مقاومت است
نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج گفت: گفتمان امروز نظام اسلامی مثل همیشه مقاومت و عدم سازش با زورگویان عالم است .

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج افزود: سووال اساسی ما این است که آمریکا و اروپا که دم از حقوق بشر می زنند، آیا تحریم بیش از ۸۰ میلیون نفر مردم ایران از نیازهای اولیه ،نقض حقوق بشر نیست؟

وی با اشاره به مناسبت تاریخی انتقاد حضرت امام خمینی (ره) از مصوبه مجلس کاپیتولاسیون ادامه داد: این مهم در حرکت انقلاب نقش اساسی داشت و امام راحل (ره) لاحیه کاپیتولاسیون را سند بردگی ملت نامیدند.

امام جمعه کرج گفت: حضرت امام خمینی (ره) پیش از این مخالفت، از طریق روحانیون پیام های خود را برای آگاهی بخشی به مردم فرستاده بود و پس از این سخنرانی حضرت امام (ره) توسط رژیم طاغوت دستگیر شد.

وی یاد آورشد: حق کاپیتولاسیون پس از پیروزی انقلاب اسلامی درسال ۵۸ لغو شد و نباید فراموش کرد استکبار در هرزمانی به دنبال بردن ملت های اسلامی زیر سلطه خود است .

آیت الله حسینی همدانی بیان داشت: استکبار جهانی از استقلال کشورهای اسلامی به ویژه ایران ناراحت و بیانات تاریخی حضرت امام (ره) درآن زمان که اکنون نیز به عنوان یک سند ارزشمند زنده و با صلابت است باید مورد توجه قرار گیرد .

امام جمعه کرج با اشاره به بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی در خصوص استکبار جهانی ادامه داد: هرگرفتاری برای ملت ایران است از آمریکا بوده و ملت ایران اسلامی از استکبار جهانی متنفر است و تا دیروز آمریکا منابع و انگلیس طلای سیاه (نفت) ما را به یغما می بردند.

وی اضافه کرد: امروز آمریکا با حمایت از اسراییل به دنبال آواره کردن اعراب مسلمان است، چرا که استکبار جهانی اسلام و قرآن را مضر برای خود می داند.

امام جمعه کرج دراین بخش از خطبه های خود که با تکبیر نمازگزاران همراه بود بیان داشت: با صدای بلند هرجمعه اعلام می کنیم که از آمریکا و سیاست های آن درحق ملت خود متنفر هستیم .

آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: تفاوتی ندارد در آمریکا دموکرات ها یا جمهوری خواهان سرکار باشند چرا که هرکدام سیاست های مهارحداکثری یا فشار حداکثری علیه ایران اسلامی دارند که با ترور، خرابکاری ، اختلال در اقتصاد از طریق تحریم همراه است تا ثبات کشور را به هم بریزند.

نماینده ولی فقیه درخصوص مذاکرات برجام گفت: در مساله مذاکرات دشمنان دیدند که ایران بر سر اصول خود ایستاده بنابراین تمام ظرفیت ها را به سمت جنگ نرم و خاکستری بردند تا امنیت کشور را به خطر بیندازند .

وی یاد آورشد: در کل دنیا ۳۰۰ ماهواره تلویزیونی فعال است درحالی که ۱۱۶ ماهواره ایران اسلامی را پوشش می دهد که مطالب خاصی درآنها بیان می شود.

امام جمعه کرج اضافه کرد: 260 شبکه های ماهواره فارسی زبان توسط دشمنان از جمله آمریکا، آل سعود ، اسراییل و حتی ترکیه با هزینه های سنگین علیه ایران اسلامی فعال شده و اخبار و اطلاعات رایگان دراختیار مردم ایران قرار می دهند.

وی ادامه داد: این درحالی است که در این کشورها مردم برای تماشای تلویزیون خود هزینه می دهند ولی مطالب کذب را رایگان دراختیار ایران قرار می دهند .

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه با اشاره به سخنان مسوول سیاست خارجی اروپا گفت: این مسوول گفته که به خاطر اغتشاشات در ایران باید بسته های تحریمی را بیشتر کنیم و ایران را متهم کنیم که درجنگ اوکراین نقش داشته است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب دربیانیه گام دوم انقلاب اضافه کرد: حضرت آقا فرمودند که ملت ایران علاوه برآمریکا تعدادی از دولت ها را خدعه گر و فتنه گر می داند و شواهد نشان می دهد که اروپایی ها دراغتشاشات ایران نقش داشتند که قطعا پاسخ به موقع داده خواهد شد.

امام جمعه کرج ادامه داد: به طور مثال برخی از کشورها از جمله هلند، بلژیک، ایتالیا ،اتریش و آلمان بدون توضیح از شهروندان خود خواستند در روزهای آرامش خاک ایران را ترک کنند درحالی که در روزهای اغتشاشات حاضر بودندکه این اقدامات آنها نوعی تهدید در ادامه اغتشاشات و دخالت در امور داخل کشور خود می دانیم .

وی یاد آورشد: آیا تاخیر عمدی یا شبه عمدی درحفاظت از سفارت های ایران اسلامی در اروپا حرکت بر علیه منافع ایران نیست؟

نماینده ولی فقیه دراستان البرز درادامه گفت: اتباع فرانسوی را دیدید که ضمن جاسوسی افراد را تشویق به اغتشاش می کردند بطوریکه هفت وزیر از اروپا اقدامات نظام اسلامی را برای حفظ امنیت خود محکوم می کردند و در امور داخلی ایران دخالت کردند .

وی خاطرنشان کرد: دشمنان تمایلی به مذاکرات نداشتنه و تحریم را بیشتر می کنند و با حرکت هایی که توسط ایادی خود در ایران ایجاد کرده اند و فکرمی کنند دست ایران بسته است و عقب نشینی می کند؛ اما باید بدانند دست ایران بسته نیست و از هرجهت از جمله موشکی ،امنیتی ، انرژی و دستاوردهای هسته ای باز است .

لینک کوتاه : https://koohesarfaraz.ir/?p=6816