تکلیف پرداخت خسارات برقی چه شد؟

به گزارش کوه سرفراز به نقل از ایسنا ، مصطفی رجبی مشهدی درباره آخرین وضعیت بیمه برق، اظهار کرد: تاکنون دو مرتبه مناقصه برای مشخص شدن تکلیف شرکت بیمه پیمانکار برای پرداخت خسارت به مشترکان خسارت دیده ناشی از نوسانات و قطعی‌های برق برگزار شده، اما هیچکدام به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان اینکه باتوجه به افزایش قیمت لوازم خانگی و اطلاع مردم و مراجعه بیشتر آنها برای دریافت خسارت شرکت های بیمه اعلام کردند که حضور آن ها سودآور نیست و تمایلی برای انجام این کار ندارند، ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۶۵ میلیارد تومان برای خسارت مشترکان پرداخت شد و تمام کسانی که شکایت خود را ثبت کرده بودند مورد بررسی قرار گرفتند.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه اکنون نیز هر مشترکی که نسبت به این موضوع شکایتی دارد می تواند اطلاعات و شکایت خود را به طور کامل در وب سایت بیمه توانیر ثبت کند و مطمئن باشد که قطعا به آن رسیدگی خواهد شد، اظهار کرد: زمانی که مشترکان وارد سایت bimetavanir.org.ir شدند باید شناسه قبض خود را وارد و اگر مستنداتی دارند لازم است که اطلاعات آن را وارد کنند، علاوه بر این اگر هزینه ای پرداخت کردند، فاکتور آن را به درخواست خود اضافه کنند که پس از آن وارد مراحل رسیدگی، بررسی کارشناس، تعیین خسارت، گرفتن شماره شبا و نهایتا پرداخت می شوند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه چنانچه این خسارات در حوزه وسایل خانگی نباشد و آتش سوزی اتفاق افتاده باشد، اگر تایید شود که منشاء آن به دلیل برق بوده، پس از تعیین برآورد و انجام اقدامات کارشناسی، مراحل کار پیش می رود، گفت: اگر حادثه منجر به قطع عضو شود، مجددا بر اساس قوانینی که وجود دارد، هزینه‌ها برآورد و پرداخت صورت می گیرد، همچنین اگر حادثه منجر به فوت نیز شده باشد، بر اساس مستندات پزشک قانونی مراحل کار پیش می رود و هزینه ها پرداخت می شود، در واقع در پنج گروه لوازم خانگی، آتش سوزی، پزشکی، نقص عضو و فوت هزینه ها پرداخت می شود.

وی با اشاره به میزان حق بیمه ای که در قبوض برق از مشترکان اخذ می شود، اظهار کرد: مشترکان خانگی شهری ۱۰۰ تومان به ازای هر ماه و مشترکان تجاری شهری ۱۰۰۰ تومان به ازای هر ماه پرداخت می کنند و این مبلغ برای مشترکان روستایی نصف می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا