دیدار و تقدیر نمایندگان شورای اسلامی روستای گلیرد شهرستان طالقان از مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز

به گزارش کوه سرفراز ، در این دیدار مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز بیان نمود: طی چند سال اخیر با انجام فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوانداری حدود 100 میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در روستاها با هدف جلوگیری از فرسایش خاک، تقویت سفره های زیرزمینی، افزایش پوشش گیاهی و تامین آب پایدار برای ساکنین حوزه های آبخیزداری به اجرا درآمده است.

حامد فرضی گفت: با اجرای طرح‌های آبخیزداری ضمن حفاظت از منابع آب و خاک نقش مهمی در اشتغال جوامع محلی ایجاد شده است.

وی با اشاره به نقش مهم پروژه های آبخیزداری در جلوگیری از سیل و روان ‌آب‌هایی که ممکن است به تخریب روستا و زمین های کشاورزی منجر شود، افزود: کاهش سرعت آب، ذخیره کردن آب پشت بندها، نفوذ آب به سفره های زیرزمینی و به تبع آن تقویت چاه‌ها و استفاده کشاورزان از آن، از مزایای اجرای این پروژه ها است.

در ادامه این دیدار نمایندگان روستای گلیرد عنوان نمودند: عملکرد منابع طبیعی و آبخیزداری در روستای گلیرد در ابعاد گسترده قابل تقدیر و اقدامات انجام شده با مشارکت مردم گام بسیار ارزشمندی در راستای فرهنگ سازی منابع طبیعی و الگوی موفقی برای مشارکت های مردمی می باشد.

نمایندگان روستا ضمن اعلام قدردانی از عوامل مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری در این خصوص، سرعت عمل و جهادی عمل نمودن را از ویژگیهای بارز عوامل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری البرز برشمردند و اعلام نمودند که اجرای اینگونه اقدامات و پروژه های سازنده، موجب توسعه اراضی کشاورزی، ایجاد اشتغال برای جوانان روستا و افزایش پوشش گیاهی روستا خواهد شد.

در پایان اعضای شورای اسلامی روستای گلیرد به نمایندگی از مردم روستای مذکور از مسئولین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز به جهت اجرای طرحهای آبخیزداری با اهدای لوح تقدیر نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا