بهزیستی با ارائه خدمات گسترده نقش عمده‌ای در تعدیل فضای روانی و اجتماعی کشور ایفا کرده است

وجیهه محمدی فلاح با تاکید بر اینکه شعار امسال هفته سلامت “سلامت و آسایش روانی برای همه” انتخاب شده عنوان کرد : سلامت روان عاملی اساسی و جامع در سلامت و زندگی هر فردی است وسلامتی روان می‌تواند زندگی روزمره، روابط و سلامت جسمی فرد ‌را تحت تأثیر قرار دهد.

مدیرکل بهزیستی افزود: مراقبت از سلامت روان می‌تواند توانایی فرد در لذت بردن از زندگی را حفظ کند و انجام این کار رسیدن به تعادل بین فعالیت‌های زندگی، مسئولیت‌ها و تلاش‌ها برای دستیابی به تاب آوری روانی است. همچنین بهداشت روان به معنای بهزیستی شناختی، رفتاری و عاطفی است به شکلی که فرد بتواند از تفکر و توانایی های خود استفاده کند و همچنین قادر به سازگاری با محیط خود بوده و در جامعه نقش خود را ایفا نماید و راه حلهای مناسبی را جهت حل مشکلاتش انتخاب کند.

وجیهه محمدی فلاح بیان داشت: سالم بودن محیط روانی و پیشگیری ازعوامل آسیب زا وجلوگیری از پیدایش بیماری های روانی از نیازهای اولیه تأمین بهداشت روانی محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی با ارائه خدمات گسترده ، نقش عمده‌ای در تعدیل فضای روانی و اجتماعی کشور، ارتقاء دسترسی به خدمات سلامت روان و تقویت شاخص‌های سلامت روانی اجتماعی و ایفا کرده است، افزود :سازمان بهزیستی به عنوان یکی از متولیان اصلی سلامت اجتماعی در کشور از طریق نیروهای متخصص روانشناس و مشاور در خصوص ارائه خدمات مشاوره و امور روانشناختی توسط مراکز دولتی و غیر دولتی حضوری و صدای مشاور ( ۱۴۸۰ ) ، همچنین ارائه آموزش های تخصصی زندگی خانواده ، آموزش پیش از ازدواج ، آموزش های مهارت های زندگی و بلوغ و نوجوانی و…اقدامات موثری انجام داده است. .

وی افزود: همچنین سازمان بهزیستی با ارائه یارانه و کمک هزینه خدمات مشاوره ای به افراد در معرض آسیب و یا آسیب دیده از قبیل زوجین متقاضی طلاق، معتادین، سالمندان و معلولین ، افراد مورد آزار قرارگرفته همچون همسران و کودکان و … در راستای ارتقاء سلامت اجتماعی و سلامت روان آحاد جامعه به صورت تخصصی تلاش می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا